خبرگزاری کار ایران

یک روانشناس درگفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

اهمیت ایجاد یک اتاق فکر برای برنامه ریزی در حوزه اوقات فراغت

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۷۳

میان اوقات فراغت و اوقات بطالت تفاوت وجود دارد، وقت تلف شده را می توان به اوقات فراغت تبدیل کرد / در اغلب موارد به نظر می آید که ما مردم ایران به نظم و ترتیب عادت نکرده ایم که تقصیر آن برگردن مسولین است زیرا مردم در این زمینه تابع سیستم هستند.

ایلنا: یک روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به اهمیت ایجاد یک اتاق فکر برای برنامه ریزی در حوزه اوقات فراغت، گفت: بروز رفتارهای نامعقول در استادیوم ها و یا شرارت در خیابان ها ریشه در نبود بستر مناسب برای تخلیه انرژی جوانان دارد.

" محمد پیروی خامنه " روانشناس و مشاور خانواده در مورد مدیریت تعطیلات و اوقات فراغت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: قانونگذاران، مسولین و خانواده هر یک جداگانه برای تعطیلات برنامه ریزی می کنند و از سوی رسانه های ملی نیز در این مورد به مردم آگاهی داده می شود بنابراین بحثمدیریت تعطیلات یک مشارکت سه جانبه است.

وی افزود: در اغلب موارد به نظر می آید که ما مردم ایران به نظم و ترتیب عادت نکرده ایم که تقصیر آن برگردن مسولین است زیرا مردم در این زمینه تابع سیستم هستند و اگر تعطیلات کمتر شود با وجود آنکه برای آنها دشوار خواهد بود اما این مساله را در زندگی خود اعمال می کنند.

این روانشناس اجتماعی گفت: آموزشهای لازم در زمینه مدیریت تعطیلات باید به مردم داده شود و همین طور سعی شود که از تعطیلات غیر ضروری جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که میان اوقات فراغت و اوقات بطالت تفاوت وجود دارد، افزود: وقت تلف شده را می توان به اوقات فراغت تبدیل کرد. برای نمونه در ترافیک می توان مطالعه کرد و این زمان مرده را زنده کرد؛ اما استفاده بهینه از اوقات به هدر رفته نیازمند آموزش است.

این روانشناس ادامه داد برای مدیریت تعطیلات و اوقات فراغت باید اتاق های فکر انجام شود و افراد متخصص در این زمینه به کار گرفته شوند بحثاوقات فراغت جوانان از مسائل بسیار مهم است.

پیروی خامنه گفت: برخی از رفتارهای ناشایست جوانان مانند رفتارهایی که در استودیوم ها شاهد هستیم و یا برخی از شرارت ها در خیابان ریشه در عدم وجود بستر مناسب برای تخلیه انرژی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز