خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی اولین همایش ملی کودکان خیابانی:

کودکان خیابانی ایران از کشورهای همسایه کمتر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۶۹

قبل از انقلاب تعداد زیادی کودکان خیابانی داشتیم اما بعد از انقلاب تعداد این کودکان به صفر رسید اما بعد از جنگ مجدداً تعداد کودکان خیابان و همچنین سر راهی افزایش پیدا کرد.

ایلنا: دبیر علمی اولین همایش ملی کودکان خیابانی با اشاره به اینکه تعداد کودکان خیابانی کشورمان از کشورهای همسایه کمتر است گفت: افزایش کودکان خیابانی رابطه معکوس با سرمایه اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سام آرام " در اولین همایش کودکان کار و خیابان که روز یکشنبه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شده و تاکنون نیز مقالات زیادی به دست ما رسیده که ۴۵مقاله به چاپ رسیده است.

وی تعداد کودکان خیابان ایران را از کشورهای همسایه کمتر اعلام کرد و اظهار داشت: آمار کشور نسبت به آمریکای جنوبی آمار کودکان خیابانی پائین‌تر است.

دبیر علمی همایش کودکان خیابانی تأکید کرد: با توجه به آمار کودکان خیابانی در کشور باید اقداماتی در جهت به حداقل رساندن آن‌ها انجام دهیم و این موضوع نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی ربط است.

سام آرام گفت: قبل از انقلاب تعداد زیادی کودکان خیابانی داشتیم اما بعد از انقلاب تعداد این کودکان به صفر رسید اما بعد از جنگ مجدداً تعداد کودکان خیابان و همچنین سر راهی افزایش پیدا کرد.

به گفته وی باید بررسی‌های لازم انجام شود برای اینکه ببینیم چه شرایطی باعثشده تا تعداد کودکان خیابانی زیاد شود و با توجه به آن دلایل از متخصصان و کار‌شناسان ذی ربط استفاده لازم را برای رفع این مشکل داشته باشیم. هنگامی که سرمایه اجتماعی بالا رود آسیب‌ها کم می‌شود و وقتی تعداد کودکان خیابانی زیاد شود معنی آن این است که عدالت در جامعه کم شده است.

به گفته سام آرام در حال حاضر مدتی است که سرمایه اجتماعی دوباره افزایش پیدا کرده و با آغاز دولت تدبیر و امید این سرمایه‌ها زیاد شده و چنانچه بتوانیم آن را حفظ کنیم تعداد کودکان خیابانی و همچنین آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز