خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در گفت‌وگو با ایلنا:

جای نگرانی برای تمدید حضور افاغنه غیر قانونی در کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۴

وقت کافی برای مراجعه به این دفا‌تر وجود دارد و جای نگرانی برای تمدید حضور آن‌ها در کشور و ساماندهی افاغنه غیر قانونی نیست.

ایلنا: رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان گفت: تجمع گروههای افغانی در جلوی سفارت و دفتر کمیسریای سازمان ملل در مشهد لزومی ندارد و امیدواریم نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها با آرامش و با برنامه با این مسأله برخورد کنند.

در پی شروع به کار دفا‌تر کفالت مهاجرین اتباع کشور افغانستان در ایران از۱۴ دی ماه امسال به منظور تمدید روادید برخی ازمهاجرین وساماندهی اقامت و اشتغال این افراد، محمد رضا اسماعیلی، رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان به خبرنگار ایلنا گفت: شاید آنطور که باید و شاید پیش بینی لازم برای مراجعهٔ یک میلیون نفر از اتباع خارجه به این دفا‌تر صورت نگرفته است. اما وقت کافی برای مراجعه به این دفا‌تر وجود دارد و جای نگرانی برای تمدید حضور آن‌ها در کشور و ساماندهی افاغنه غیر قانونی نیست.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان افزود: تجمع گروههای افغانی در جلوی سفارت و دفتر کمیسریای سازمان ملل در مشهد لزومی ندارد و امیدواریم نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها با آرامش و با برنامه با این مسأله برخورد کنند.

اسماعیلی ادامه داد: افتتاح این دفا‌تر براساس توافق جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و کمیسریای عالی سازمان ملل اتفاق خوبی است و فرصت خوبی را برای اشتغال و اقامت قانونی اتباع افغان فراهم می‌کند.

وی افزود: اتباعی که به صورت غیر قانونی در کشور هستند باید به این دفا‌تر مراجعه و پاسپورت‌هایشان را تمدید کنند و با توجه به اینکه وقت خوبی در اختیار این افراد هست لزومی ندارد عجله کنند، سفارت نیز اقدام به ایجاد دفا‌تر کفالت سیار در برخی شهرستان‌ها کرده است.

اسماعیلی در پایان افزود: اکنون که فضای خوبی بر رابطهٔ میان دو کشور حاکم است، می‌توان به همکاری‌های مشترک بیشتری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان مردم ایران و افغانستان امیدوار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز