خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

اجرای طرح مدارس " عاری از خطر اعتیاد " با آموزش دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۰

برگزاری جلسات آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه دولتی و برگزاری جلسات کارگاهی آموزش ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها است.

ایلنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای دانش‌آموزان، والدین و مدیران و کارکنان مدارس طی نه ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و تفاهم‌نامه منعقده فی مابین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش، طی نه ماهه سال‌جاری این وزارتخانه اقدام به اجرای برنامه‌هایی همچون طرح مدرسه عاری از خطر ویژه دانش آموزان پایه اول مدارس مقطع متوسطه دوم دولتی(دبیرستان) در ۲۰۵۰ مدرسه کشور کرده است.

وی افزود: اجرای طرح آموزش مهارت‌های مقابله‌ای ویژه دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه اول دولتی(راهنمایی) در ۲۲۴۲ مدرسه کشور، اجرای طرح مدرسه مراقب اجتماع‌محور ویژه دانش‌آموزان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در ۵۸۲۲ مدرسه کشور و اجرای طرح آموزش مهارت‌های مراقبت از خود ویژه دانش‌آموزان مدارس مقطع ابتدایی دوم در ۴۱۲۵ مدرسه در سطح کشور از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش براساس تفاهم‌نامه مذکور است.

وی همچنین، برگزاری جلسات آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه والدین دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه دولتی و برگزاری جلسات کارگاهی آموزش ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، شناخت عوامل محافظ و خطر، روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه مدیران و معاونین، مشاوران، مربیان پرورشی و مربیان بهداشت، معلمان ورزش مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم دولتی را از دیگر برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز