خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

کمک‌های سازمان ملل به ایران در مبارزه با مواد مخدر تقریبا نزدیک صفر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۹

کمک‌های سازمان ملل متحد به جمهوری اسلامی ایران در مساله بین المللی و انسانی مبارزه با مواد مخدر تقریبا نزدیک به صفر است.

ایلنا: وزیر کشور گفت: کمک های سازمان ملل متحد به جمهوری اسلامی ایران در مساله بین المللی و انسانی مبارزه با مواد مخدر تقریبا نزدیک به صفر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ در دیدار «لیک بونوات» نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل(UNODC) در تهران افزود: بر این اساس لازم است برای جذب کمک های مادی، تجهیزاتی و فنی از طریق سازمان ملل تلاش بیشتری شود تا شاهد رشد بیشتر این کمک ها باشیم.

رحمانی فضلی اظهارداشت: دولت جدید ایران بر پایه اعتدال بنا شده و به توسعه روابط و همکاری های مشترک بخصوص با کشورهای موثر و نهادهای بین المللی در راستای مقابله با مواد مخدر تاکید دارد.

وی خطاب به نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل(UNODC) در تهران گفت: فرصت خوبی است تا جنابعالی همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش تقویت و سعی کنید جهان را از اقدامات این کشور آگاه سازید.

رحمانی فضلی افزود: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همسایگی بزرگترین کشور تولید کننده مواد افیونی یعنی افغانستان قرار گرفته است و هزینه های جانی و مالی بسیاری را در این بخش متحمل می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هرچه کمک ها و همکاری ها بیشتر شود، ضریب موفقیت ایران بیشتر خواهد بود، چرا که موفقیت ایران در مبارزه با مواد مخدر موفقیت نظام بین المللی است، گرچه نگاه و اقدامات ما در این عرصه، برگرفته از منظر انسانی و اعتقادی است.

رحمانی فضلی با بیان این که با اقدامات ایران در مرزها، قاچاق مواد مخدر به مسیر دریایی متمایل شده است، افزود: لازم است همه کشورها و دفتر UNODC همکاری های خود را تقویت کنند چرا که کنترل این مسیر، دشوارتر از مسیر زمینی است.

وی همچنین در خصوص کشت و توسعه جایگزین در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مناطقی از افغانستان با UNODC و دولت افغانستان، الگویی را پیاده کند و تجربه شما در جنوب شرق آسیا در این خصوص می تواند مفید باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشفیات ۴۵۰ تن انواع مواد مخدر طی نه ماهه سال جاری گفت: این میزان از کشفیات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد ضمن این که طی این مدت تعداد ۳۰۰ واحد تولید کننده مواد مخدر صنعتی منهدم شدند.

رحمانی فضلی در ادامه، شیوع و گسترش مواد صنعتی را از موضوعات نگران کننده در دنیا برشمرد و گفت: نقل و انتقال مواد صنعتی و به خصوص پیش سازهای تولید کننده آن، باید مورد توجه جدی همه کشورها قرار گیرد.

وی ادامه داد: رویکرد ما در حوزه مواد مخدر، رویکرد اجتماع محور است و به دلیل همین رویکرد از اصحاب رسانه، NGO ها و مردم برای درمان و پیشگیری از سوء مصرف مواد دعوت به همکاری کرده ایم که استقبال خوبی شده است و همچنین حاضریم تجربیات خود را در این خصوص انتقال دهیم.

رحمانی فضلی با توجه به قرارگیری در مسیر بالکان، آمادگی ایران را برای همکاری با کشورهای واقع در این مسیر در حوزه کنترل ترانزیت و همچنین موافقت خود را نسبت به بازدید سفرای گروه مینی دوبلین از مناطق مرزی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز