خبرگزاری کار ایران

طولانی‌ترین شب سال درکنار کودکان کار و خیابان

کد خبر : ۱۳۰۱۴۳

در این طولانی‌ترین شب سرد زمستان کودکان بسیاری هستند که که تنها و بی‌کس در شهر کار می‌کنند و از سرما به خود می‌لرزند. برخی از این کودکان حتی یک کبریت هم برای گرم شدن ندارند. این کودکان معصوم که معمولا در خانواده‌های فقیر زندگی می‌کنند، تمام طول روز و شب در سرما و گرما در خیابان‌ها به گدایی و فروش فال و گل و دستمال و… مشغول هستند.

ایلنا: آئین «یلدا در کوچه‌های فقر» همزمان با طولانی‌ترین شب سال در تهران و تعدادی از استان‌ها با هدف شناخت و یاری رساندن به کودکان کار و خیابان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) در پانزدهمین سال فعالیت خود، همچون چند سال گذشته، با اجرای طرح «یلدا در کوچه‌های فقر» در طولانی‌ترین شب سال به میان کودکان کار و خیابان می‌رود و با گرمای دستان اعضا و خیرین شرکت کننده در این آیین، به آن کودکان معصوم نوید یک روز روشن را می‌دهد.

یلدا نام طولانی‌ترین شب سال در تقویم ایرانی است. در این شب بر اساس یک رسم کهن مردم ایران به دیدار اقوام و بزرگان خود می‌روند و در جشن یلدا در کنار هم از انواع میوه‌ها و آجیل و شیرینی می‌خورند و این شب را تا صبح جشن می‌گیرند.

اما در این طولانی‌ترین شب سرد زمستان کودکان بسیاری هستند که که تنها و بی‌کس در شهر کار می‌کنند و از سرما به خود می‌لرزند. برخی از این کودکان حتی یک کبریت هم برای گرم شدن ندارند. این کودکان معصوم که معمولا در خانواده‌های فقیر زندگی می‌کنند، تمام طول روز و شب در سرما و گرما در خیابان‌ها به گدایی و فروش فال و گل و دستمال و… مشغول هستند.

در این مورد روابط عمومی این جمعیت اعلام کرده است: امسال نیز هچون سال‌های گذشته نبرد با تاریکی طولانی‌ترین شب سال را، از شکل نمادین آن به صورت حقیقی اجتماعی آن معنا می‌کنیم. اعضای داوطلب جمعیت، در کنار خیرین و دانشجویان به یاری کودکان کار و خیابان می‌شتابند و در قدم اولیه با اهدای لباس گرم، یک وعده غذای گرم و پکیج شب یلدا برای گرم کردن جسم و روح این عزیزان در سرمای زمستان پیامی به آن‌ها می‌دهند و آن اینکه از برآمدن آفتاب ناامید نگردند. زیرا همچنان مردمانی به یادشان و در کنارشان هستند.

این طرح امسال نیز با اهدای بسته‌های مخصوص یلدا حاوی میوه، آجیل، یه وعده غذای گرم همراه با اهدای شال گردن و کلاه، در کنار کودکان کار و خیابان شهر از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه درتهران و بعضی از استان‌ها برگزار می‌شود. همچنین برنامه هایجدا گانه‌ای که شامل برگزاری جشن شب یلداست، در هر کدام از خانه‌های ایرانی که تحت پوشش جمعیت امام علی(ع) در جهت خدمت رسانی به این کودکان در مناطق معضل خیزی چون دروازه غار، خاک سفید، فرحزاد، مولوی، شهر ری و… تاسیس شده‌اند، برگزار می‌شود.

این طرح به طور نمادین در شب یلدا اجرا می‌شود و از کلیه خیرین و شهروندان دعوت می‌کند تا در کنار یکدیگر و در کنار کودکان کار و خیابان یلدایی نو در اندازند. علاقه مندان و خیرین برای شرکت در این طرح و حمایت از آن می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۳۰۵۱۱۱۰ تماس و یا به‌ آدرس سایتhttp: / / www. sosapoverty. orgمراجعه کنند.

لازم به ذکر است خانه‌های علم، خانه‌هایی است برای تحصیل کودکان کار و خیابان ساکن مناطق معضل خیز که به دلایلی گوناگونی از قبیل نداشتن شناسنامه، اعتیاد والدین و… از تحصیل بازمانده‌اند. این کودکان علاوه بر دریافت خدمات آموزشی و بهداشتی، برای رفتن به مدارس متناسب با سن خود آماده می‌شوند و مهارت‌های هنری و ورزشی می‌آموزند.

جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) دارای مجوز رسمی از وزارت نیروی انتظامی و دارای مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، بیش از یک دهه است که به فعالیت در زمینه رفع معضلات، خصوصا برای کودکان، می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز