خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان غربی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عبادی بیان کرد: سهمیه استان در زمینه تسهیلات واحدهای آسیب‌دیده از کرونا یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان بود، که با توجه به بالا بودن تعداد واحدهای ثبت نامی برای دریافت تسهیلات، این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت‌.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها پرداخت شده است و مابقی مراحل قانونی و روند اداری خود را طی می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: رویکرد اداره کار تسهیل در امر اشتغال‌زایی و استفاده بهینه از سامانه های الکترونیکی از جمله سامانه اشتغال خانگی،  اشتغال پایدار روستایی و ... برای کاهش مراجعه به ادارات است.

عبادی گفت: بیشترین زمان اتلاف اعطای مجوز واحدهای تولیدی را دستگاه‌های اجرایی استان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: آذربایجان غربی رتبه‌های نخست در ایجاد فضای کسب و کار را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به هفته کارآفرینی از ٢۶ آبان تا دوم آذرماه، از روند صدور مجوزها و بروکراسی‌های اداری در حوزه کارآفرینی انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما به دلیل تعدد و فهم نادرست از قوانین مشکلات زیادی در پروسه صدور مجوز ایجاد کرده است.

عبادی افزود: تمام تلاش و رویکرد جدید اداره کل تعاون آذربایجان غربی کاهش بروکراسی اداری و استفاده بهینه از سامانه‌های الکترونیکی از جمله سامانه اشتغال خانگی، اشتغال پایدار روستایی و غیره برای کاهش مراجعه به ادارات است.

عبادی با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی بیان کرد:متقاضیان  نیازی به مراجعه حضوری ندارند و باید  مستندات را به صورت غیرحضوری بارگزاری کنند و تایید و تسهیلات لازم برای آنها به صورت غیر حضوری  صادر می‌شود، همچنین مجوز اشتغال روستایی نیز به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز