خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل راهداری استان مطرح کرد:

موتورسواران، آسیب پذیرترین کاربران جاده ای آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۲۹

معاون حمل و نقل اداره کل‌ راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، موتورسواران را آسیب‌پذیرترین کاربران جاده ای عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، فروغ فاریابی با بیان این مطلب افزود: وسیله نقلیه موتور بدلیل اینکه هیچگونه حفاظی برای محافظت از جسم‌فیزیکی‌راکبین خود ندارد با کوچکترین تصادف دچار آسیب های جدی در ناحیه سر و گردن می شوند و در مقایسه با خودروی دارای اتاقک جراحت های بیشتر و جبران ناپذیری را برای موتورسواران ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی برای جلوگیری از صدمات بدنی موتورسواران در زمان تصادف ادامه داد: تصادفات موتورسواران قطعا با فوت و در خوشبینانه ترین حالت قطع نخاع و شکستگی های مهلک همراه است اما جوانان با جسارت و ناباوری نسبت به آسیب پذیری خود بی مهابا از موتور استفاده می کنند.

معاون‌حمل و نقل اداره کل‌ راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این اداره کل‌سال‌ها برنامه های آموزشی و اهدای کلاه را در راستای حفاظت از جان موتورسواران اجرا می کند، اضافه کرد: در ایام جاری برای جلوگیری از برنامه های تجمعی بدلیل ممانعت از شیوه ویروس کرونا با راه اندازه گشت‌های نظارتی در محورهای ارتباطی نسبت به توزیع کلاه ایمنی برای راکبسن در حین تردد اقدام می شود.

وی یادآور شد: راکبین موتور باید و حتما استفاده از کلاه ایمنی و دیده شدن را مدنظر قرار دهند بطوریکه باید موتور سوار سعی کند هم خود و هم وسیله نقلیه اش دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز