خبرگزاری کار ایران

آگهی‌های جعلی دام‌های پهن شده مجرمان سایبری هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۶۲

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: فردی که بواسطه درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به سزای عمل خود رسید.

به گزارش ایلنا،سرهنگ اکبر نصرتی اظهار کرد: چندی پیش پرونده‌ای با موضوع آگهی جعلی فروش تراکتور در سایت شیپور به این پلیس واصل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کارکارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: در این کلاهبرداری، صاحب آگهی با ترفندهایی خریدار را فریب داده و پس از دریافت مبالغی در چندین مرحله، دیگر پاسخگوی فرد شاکی نبوده است.

این مقام مسئول گفت: با تلاش‌های مستمر و اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان، فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

نصرتی افزود: متهم مورد نظر با مشاهده ادله قاطع پلیس به عمل خلاف قانون خود اعتراف کرد و اعلام داشت که پس از درج آگهی‌های جعلی در سایت شیپور و جلب اعتماد خریداران، با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه از قربانیان کلاهبرداری می‌کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در فضای مجازی باید فعالیتی هوشمندانه داشته باشیم، به هموطنان توصیه کرد: قبل از دریافت و رویت کالا، هیچ‌‎گونه مبلغی را تحت هر عنوانی پرداخت نکنید و قبل از انجام هر گونه تراکنش مالی، از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتاwww.cyberpolice.ir  با این پلیس در میان بگذارند.

 

   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز