خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال جاری صورت می گیرد؛

اشتغال به کار 50 درصد زندانیان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۰۸

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری بیش از 75 درصد از برنامه های حرفه آموزی زندان ها در هشت ماه اخیر گفت: تا پایان سال جاری ۵۰ درصد زندانیان در استان مشغول به کار خواهند شد.

حمزه بروجنی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۳۵۰ نفر زندانی در داخل بندها مشغول تولیدات صنایع دستی هستند، گفت: این زندانیان با فروش تولیدات خود، ماهانه بیش از صد میلیون ریال، بخشی از نیازهای اولیه خود وخانواده های‌شان را تامین می کنند.

وی افزود: تعداد ۴۱۰ نفر مددجو در قسمت های مختلف زندان اعم از آشپزخانه، نانوایی و بخش های خدماتی مشغول به کار هستند که این تعداد زندانیان در پایان هفته از تسهیلات قضایی مرخصی هفتگی بهره مند می‌شوند و برابرقانون کار و ماده 130 آئین نامه زندان ها دستمزد دریافت می کنند.

بروجنی ضمن تقدیر از تعاملات عالی قضایی در سطح استان گفت : با عنایت به اجرای بند (پ) ماده 13برنامه ششم توسعه با هدف حمایت از قشر آسیب پذیر زندانیان محکوم، دارای شرایط مشمول حکم رای باز، در اختیار متولیان اشتغال از جمله انجمن حمایت از زندانیان، و بنیاد تعاون، در بخش خصوصی و نیمه خصوصی در خارج از زندانها، در قالب اعزام بکار مشغول به فعالیت هستند، که این افراد از تسهیلات قضایی برابر قانون کار، دستمزد نیز دریافت می کنند.

وی همچنین از مهمترین اقدامات در حوزه اشتغال زندانیان به راه اندازی کارگاه های تولیدی گروهی از جمله قالیبافی، خیاطی، ماسک دوزی، نانوایی، شیرینی پزی، صنایع چوب، بسته بندی حبوبات، تابلو فرش سنتی دستی، بلوک زنی ، دامداری اشاره کرد.

وی در پایان گفت: از مجموع زندانیان استان بالغ بر ۲هزار ۱۹۹ نفر زندانی در قالب  گروه های اشتغال در زندانها کسب درآمد داشته و هزینه های امرار معاش خود و خانواده را تامین می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز