خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

برگزاری ۸۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در آذربایجان غربی/ فروش ۲۵۰ میلیون تومانی کتاب در طرح تابستانه

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۲۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ۸۷ عنوان برنامه در طول هفته کتاب در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری در تشریح برنامه‌های هفته کتاب در استان گفت: هفته کتاب امسال با شعار دانایی و مانایی با اجرای ۸۷ برنامه در سطح استان برگزار می شود.

وی به برگزاری ۱۳ برنامه در ارومیه اشاره کرد و گفت: در طول این هفته از برخی فعالان چاپ، ترجمه و تحلیل استان قدردانی می شود.

خدایاری افزود: در این هفته فروش کتاب در کتابفروشی های منتخب استان با تخفیف ۲۰ درصدی صورت می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی شاخص ترین برنامه هفته را رونمایی از کتاب برتر استان عنوان کرد و افزود: پویش های مجازی مسابقات نقاشی، قصه گویی،راه اندازی باشگاه کتاب خوانی از سایر برنامه های است که در سایر شهرستانهای استان برگزار می شود.

 در طرح تابستانه کتاب امسال ۲۵۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید

خدایاری گفت: در طرح تابستانه کتاب امسال که در سطح کتاب فروشی های استان برگزار شد، در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید که با وجود کرونا استقبال مردم ازاین طرح قابل قبول بود.

وی افزود: مجموع فروش کتاب آذربایجان غربی در سال گذشته  ۴۵۰ میلیون تومان بوده که باتوجه به جمعیت استان و فروش استان های همسایه رقم قابل قبولی نیست.

خدایاری  با تاکید بر اینکه طرح پاییزی کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی از ۱۰ تا ۳۰ آبان در ۱۷کتاب فروشی استان در حال اجرا است، اظهار کرد: ۹کتاب فروشی از ارومیه، سه کتاب فروشی از بوکان، دو کتاب فروشی ازمهاباد و نقده، سردشت ومیاندوآب هرکدام یک کتاب فروشی دراین طرح ثبت نام کرده اند.

خدایاری در پایان به پایین بودن سرانه مطالعه در استان اشاره کرد و افزود: برای رشد و پیشرفت و تعالی و داشتن جامعه ایده آل باید سرانه مطالعه را با روشهای گونا گون و تشویقی افزایش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز