خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

سند امنیت قضایی نیازمند پیگیری قاطعانه دادستان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۲۹

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سند امنیت قضایی که اخیراً مورد ابلاغ قرار گرفته نیازمند ورود و پیگیری قاطعانه و جدی دادستان‌های حوزه های قضایی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی در نوزدهمین همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل‌های قوه قضائیه چراغ راه بوده و جنبه روشنگرانه دارد.

وی تصریح کرد: اگر اجمال و ابهامی در اجرای قوانین وجود داشته باشد، این دستور العمل ها آن را رفع می‌کند و دستگاه قضایی استان برای هر کدام از این دستورالعمل ها برنامه ریزی کرده و اجرای آنها را در دستور کار خود داشته و نظارت مداوم و مستمر بر اجرای آنها دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه صحبت های خود نقش و وظیفه دادستان ها را در انجام بسیاری از این دستورالعمل ها حائز اهمیت دانست و از دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست که با همت و تلاش جدی و مضاعف مفاد دستورالعمل های ابلاغی را در خصوص وظایف‌شان پیگیری و به منصه ظهور برسانند.

گروسی افزود: سند امنیت قضایی که اخیراً مورد ابلاغ قرار گرفته نیازمند ورود و پیگیری قاطعانه و جدی دادستان های حوزه های قضایی است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت مردم در همه عرصه ها تکلیف و وظیفه دستگاه قضایی و ضابطین و نهادهای امنیتی است که وظیفه دادستان در نظارت بر ضابطان و نهادهای امنیتی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش هایی، گفت: گردهمایی دادستان های کل کشور هر ساله به صورت حضوری برگزار می شد اما امسال به لحاظ انتشار ویروس منحوس کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

حبیبی افزود: یقیناً این همایش ها در ارتقای دادسراهای استان مهم و موثر واقع خواهد شد.

وی گفت: حرکتی که در دستگاه قضایی آغاز شده است تحولی بزرگ در عرصه قضایی کشور خواهد بود و مردم احساس امنیت خواهند کرد و دادسراها با تمام قوا در تامین امنیت مردم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز