خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی:

مشترکان برق آذربایجان‌غربی بیش از ۲۱۶ میلیون ریال به شرکت برق بدهکار هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۳۰۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مطالبه شرکت توزیع نیروی برق استان ۲۱۶ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بوده که 53 درصد از این میزان مربوط به ادارات و ارگان های دولتی استان است.

اکبر حسن‌بکلو در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات شرکت توزیع برق اظهار داشت: در حال حاضر وصول مطالبات شرکت از سوی ادارات  ارگان‌ها و مردم در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی تصریح کرد: درصد وصول مطالبات این شرکت در نمیه نخست امسال به میزان 89.3 درصد و وصول نشده 10.7 درصد است و امید است با همکاری تمامی سازمان‌ها و مردم مطالبات این شرکت وصول شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی به پیامدهای عدم وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: عدم وصول به موقع مطالبات شرکت برق، باعث عدم تامین نقدیگی توسط شرکت توانیر ، تامین منابع مالی صنعت برق در کشور می شود که به تبع آن ،کاهش توسعه شبکه های برق ،کاهش خدمات و عدم پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی می‌شود.

وی تصریح کرد همچنین در اجرای پروژه های عمرانی و تحقق برنامه های از پیش تعیین شده وقفه ایجاد شده و کاهش رضایت مندی متقاضیان و مشترکین و عدم اطمینان از پایداری شبکه برق  را در پی خواهد داشت که غلبه بر این معضل نیازمند اهتمام و ترغیب مشتریان به پرداخت به موقع قبض برق مصرفی خود هستند.

حسن‌بکلو به عمده بدهکاران به شرکت توزیع برق اشاره و عنوان کرد: مطالبه شرکت توزیع نیروی برق استان ۲۱۶ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بوده که 53 درصد از این میزان مربوط به ادارات و ارگان های دولتی استان که خوشبختانه با توجه به بخشنامه اخیر با استفاده از پتانسیل قانونی از محل اوراق تسویه خزانه صورت‌جلسه منعقد شده و در مرحله ثبت در سامانه سماد وزرات اقتصاد و دارایی است ومابقی بدهی مربوط به عموم مردم است.

وی بیان کرد: درحال حاضر 39 درصد از مصرف کل برق استان متعلق به مصرف با تعرفه خانگی و 9 درصد عمومی و 25 درصد کشاورزی و هشت درصد سایر مصارف است.

حسن‌بکلو با اشاره به اینکه در ایام کرونا فقط ۱۰ درصد از مشترکین اقدام به قرائت و اعلام کارکرد کنتور برق خود کرده‌اند، گفت: با توجه به راه اندازی خدمات غیرحضوری از طریق سایت و اپلیکیشن جهت کاهش مراجعات مردمی و همچنین تبلغیات گسترده در فضای مجازی جهت استفاده مردم در ایام کرونا، متاسفانه استقبال چشمگیری صورت نگرفته است.

حسن‌بکلو عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار و ۲۲ کیلومتر شبکه برق شامل ۱۵ هزار و ۵۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۲ هزار و ۵۰۶  کیلومتر شبکه فشار متوسط در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: این شبکه‌های برق بیش از یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۹ مشترک مشترک درسطح استان را تامین می‌کند که با توجه به مراجعه متقاضیان جدید وجهت ایجاد بستر امن وپایدار تامین برق مشترکین و کاهش تلفات و اصلاخ ولتاژ موجود سالانه به صورت میانگین350 کیلومترنیز به شبکه موجود اضافه می‌شود.

حسن‌بکلو به تعداد مشترکان در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد کل مشترک در سطح استان یک میلیدن و ۲۹۲ هزار و ۷۱۹  بوده که تعداد ۹۵۹ هزار و ۹۷۳  مشترک متعلق شهرهای استان و تعداد ۳۳۲ هزار و ۸۱۸ مشترک متعلق به روستاهای استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز