خبرگزاری کار ایران

تسهیل در روند دریافت بیمه سلامت در آذربایجان غربی/ارایه دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۱۳

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت:دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شروع بیماری ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

نادر نانبخش در گفت وگو با ایلنا، درباره مصوبه اخیر ستاد ملی  مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع گفت:تا پایان سال جاری متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: خانوارهای متقاضی استفاده از خدمات موسسات خصوصی، همچنان می‌توانند براساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن با پرداخت 50 یا 100 درصد حق بیمه تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار گیرند.

نانبخش تصریح کرد: ساکنین روستاها، شهرهای زیر 20هزار نفر و عشایر نیز می‌توانند تا پایان امسال بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان (رایگان) با اعتبار 6 ماهه دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدیدکنند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار 10 روزه قرار دارند، در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی‌نامه بستری امکانپذیر است.

او خاطرنشان کرد:متقاضیان برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس https://www.ihio.gov.ir/ درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.

نانبخش تصریح کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند در صورت تمایل می توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت, از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز