خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

خرید تضمینی ۹۰۲ هزار تن چغندر قند از زارعین آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۶۰۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت؛ همزمان با آغاز فصل برداشت چغندرقند از مزارع استان، تاکنون ۸۶۵ هزار تُن چغندر قند، تحویل کارخانه‌های قند استان شده است.

به گزارش ایلنا، رسول جلیلی در تشریح این خبر گفت: علاوه بر این میزان، درحدود ۳۷ هزار تن از چغندرقند تولیدی آذربایجان‌غربی توسط کارخانه های قند خارج از استان خریداری و باقی محصول تولیدی توسط کارخانه‌های تولید قند استان خریداری شده است.

جلیلی تصریح کرد: مجموع مطالبه چغندرکاران استان از کارخانه‌های چغندرقند آذربایجان‌غربی تاکنون ۶۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است که با شروع تحویل چغندرقند توسط کشاورزان استان، ۷۲ درصد مطالبه چغندرکاران به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۲۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت چهار هزار و ۲۳۰ ریال پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

جلیلی خاطر نشان کرد: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان‌غربی ۵۵ تُن در هکتار با میانگین عیار ۱۷،۷۳درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی اظهار کرد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافته بود.

جلیلی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال استان و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز