خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برخورد با صرافی‌های غیرمجاز / پلمب ۱۵ واحد صرافی متخلف در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۷۳

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از پلمپ ۱۵واحد صرافی متخلف در سطح استان خبر داد.

سرهنگ بهمن رستمی در گفت وگو با ایلنا در تشریح عملکرد این یگان در حوزه مبارزه با تخلفات ارزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 37 پرونده اخلال در نظام اقتصادی در سطح استان تشکیل شده است.

رستمی با بیان اینکه در این رابطه ۳۷ نفر متهم ارزی دستگیر شده است، افزود: در همین رابطه سه هزار و ۳۷ میلیارد ریال تخلف ارزی در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه التهابات بازار سکه و ارز به دقت از سوی پلیس امنیت اقتصادی رصد و پیگیری می‌شود، اضافه کرد: ۱۵ واحد صرافی متخلف و غیرمجاز نیز در آذربایجان‌غربی شناسایی و پلمب شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی انجام ندادن تعهد ارزی توسط شرکت‌های تجاری، خرید و فروش غیرقانونی ارز توسط صرافی های غیرمجاز و عدم رعایت ضوابط بانک مرکزی توسط صرافی های مجاز را از جمله از جمله تخلفات این افراد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی در راستای وظایف ذاتی خود برخورد با دلالان ارزی را در دستورکار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در پلیس امنیت اقتصادی به دنبال این هستیم که با سیاست‌های جدید، طرح و برنامه‌ریزی، بیشتر به امور پیش‌بینی، کنترل، پیشگیری، شناسایی، مقابله، کشف فعالیت و جرایم اقتصادی بپردازیم.

به گزارش ایلنا، پولشویی، زمین‌خواری، فرار مالیاتی، اختلاس، رشا و ارتشاء، ربا خواری، تسهیلات غیرمجاز بانکی، اختلال در نظام اقتصادی، تبانی با مأموران دولتی،‌ احتکار و قاچاق کالا و ارز از جمله وظایف پلیس نوپای اقتصادی است که در راستای پیگیری و برخورد جدی با بحث فساد و کالای قاچاق شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز