خبرگزاری کار ایران

برای حفظ محیط‌زیست و سلامت پاکبانان؛

دستکش و ماسک‌های مصرف شده را زمین نیندازید

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۵۶۵

در پی شیوع ویروس کرونا و اعلام سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از ماسک صورت جهت جلوگیری از گسترش این بیماری، استفاده از ماسک‌ بین مردم افزایش یافت به طوری که می‌توان گفت این روزها استفاده از ماسک به بیشترین حد خود در تاریخ رسیده است.

به گزارش ایلنا، بیشتر ماسک‌ها از مواد پلاستیکی ماندگار ساخته شده‌اند و در صورت دور ریختن، آنها می‌توانند ده ها الی صدها سال در محیط باقی بمانند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند تأثیرات زیادی بر محیط‌زیست و مردم داشته باشند.

مهم‌ترین نکته این است که ماسک‌های دور ریخته شده باعث می‌شوند افرادی که کار جمع‌آوری زباله‌ها را انجام می‌دهند، در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند، چرا که ما می‌دانیم در شرایط خاص، ویروس کرونا می‌تواند روی ماسک جراحی پلاستیکی به مدت هفت روز زنده بماند.

در دوره طولانی‌مدت، حیوانات و گیاهان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. توده‌های زباله‌های پلاستیکی می‌توانند محیط‌ها را تخریب کرده و اکوسیستم‌های مختلف را متلاشی کنند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: پرسنل و به ویژه پاکبانان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از همان روزهای آغازین مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم قرار داشته و شبانه‌روزی برای حفظ سلامت شهروندان در تلاش هستند.

به گفته هادی بصاری افرادی که از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفاظت از محیط زیست و سلامتی پاکبانان که ضامن سلامتی شهری هستند و در صف اول مقابله با کرونا ویروس فعالیت می‌کنند، نباید به هیچ عنوان دستکش و ماسک‌های مصرف شده را زمین بیندازند.

وی افزود: در این شرایط خاص همه باید به وظایف شهروندی خود عمل کنیم و سعی کنیم که محیط زندگی و شهری را تا حد امکان سالم نگهداریم؛ زمین نیانداختن ماسک و دستکش‌های مصرف شده یکی از این وظایف است، چرا که از عوامل انتشار و منابع ویروس بوده و می‌تواند محیط زندگی‌ را با خطری جدی مواجه کند.

ابتلای ۸ نفر از پاکبانان ارومیه به بیماری کرونا

رئیس سازمان مدیریت پسماند ارومیه در گفتگو با ایلنا، از ابتلای ۸نفر از پاکبانان ارومیه به بیماری کرونا خبر داد و افزود:پاکبانان از روزهای اول درگیری جامعه با این ویروس در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند.

احد یوسفی افزود:نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

وی به فعالیت شبانه‌روزی پاکبانان در شهر ارومیه اشاره کرد  و گفت: در روزهایی که انجام بسیاری از فعالیت‌های عمومی در شهر ممنوع شده و رعایت بهداشت فردی حرف اول را می‌زند پاکبانان شهر با استفاده از تجهیزات و امکانات لازم در کنار کار همیشگی نظافت شهر و زدودن آلودگی از چهره معابر وظیفه پاکسازی گندزدایی جمع آوری و دفع پسماندهای کرونایی را نیز برعهده دارند.

وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت اصول مراقبت‌های فردی و جلوگیری از تماس با افراد مشکوک گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشت فردی و قرار دادن پسماندهای احتمالا آلوده نظیر ماسک، دستکش، دستمال و سایر زباله‌های آلوده در کیسه‌های جداگانه می‌توانند به حفظ سلامت کارگران بخش پسماند و پاکبان شهر کمک کنند.

رئیس سازمان مدیریت  پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به تداوم اجرای اقدامات  مراقبتی از سوی سازمان برای حفظ سلامت عمومی شهروندان کارکنان و مأموران جمع آوری پسماند همزمان با شروع ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای اسفند نیروهای سازمان مدیریت پسماند با به کارگیری تجهیزات و امکانات لازم روزانه تمامی ایستگاه‌های خدمات شهری, اماکن اسکان کارگری و ساختمان اداری را شستشو کردند علاوه بر این در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان خیابان‌های پرتردد شهر توسط نیروهای پسماند ضدعفونی می‌شوند که این روند تا بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز