خبرگزاری کار ایران

با پیگیری نمایندگان استان؛

بیمارستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی به تجهیزات پزشکی جدید مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۴۱۷

با پیگیری نمایندگان شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی بیمارستان‌های شهرهای جنوبی استان شامل مهاباد، پیرانشهر و سردشت برای مقابله بیش از پیش با بیماری کرونا به تجهیزات پزشکی مجهز می‌شوند.

به گزارش ایلنا، باتوجه به افزایش شمار مبتلایان و میزان مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، باید بیمارستان‌های سطح استان به تجهیزات پیشرفته بیمارستانی مجهز شوند.

در این راستا نمایندگان جنوب استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر کمبودهای درمانی از وزارت بهداشت و درمان شده و در روزهای اخیر سه بیمارستان شهرستان‌های مهاباد، سردشت و پیرانشهر مجهز به تجهیزات بیمارستانی می شوند.

محموله جدید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان مهاباد در حال ارسال است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: نخستین سری از محموله جدید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان مهاباد در راستای مقابله با ویروس کرونا در حال تأمین و ارسال به مهاباد است.

جلال محمودزاده بیان کرد: دستور تخصیص این اقلام توسط معاون وزیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از دیدار حضوری روزهای اخیر صادر شد و در واقع پنجمین محموله تجهیزاتی است که در طول دوران شیوع ویروس کرونا از وزارت بهداشت اخذ شده است.

وی افزود: تجهیزاتی مانند CPAP،BIPAP، الکتروکاردیوگرافی، الکتروشوک، تخت ویژه، تشک مواج، پالس اکسیمتر، برانکارد و مانیتور پرتابل از محل اعتبارات مرتبط توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شده و به زودی به بیمارستان مهاباد ارسال می‌شود.

تجهیزات بیمارستانی« پیرانشهر» تامین شد

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دستور تجهیز بیمارستان پیرانشهر برای مقابله با کروناویروس اخذ شده است تصریح کرد: در این راستا تجهیزاتی مثل ونتیلاتور، پمپ سرم، پالس اکسیمتر، برانکارد و الکتروشوک وارد بیمارستان این شهر می‌شود.

کمال حسین‌پور گفت:در روزهای آینده تجهیزات پزشکی مانند مانیتور ثابت، انگوباتور، ساکشن پرتابل، الکتروکاردیوگرافی و فتال مانیتورینگ به بیمارستان پیرانشهر وارد می شود.

نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص اقلام مورد نیاز بیمارستان سردشت خبر داد و بیان کرد: در این زمینه تجهیزاتی مانند ونتیلاتور، ونتیلاتور پرتابل و الکتروشوک هر کدام به تعداد یک دستگاه به بیمارستان این شهر تخصیص یافت.

حسین‌پور اظهار اشت: علاوه بر آن دو دستگاه مانتیور پرتابل، یک تخت ویژه و یک تشک مواج نیز برای بیمارستان سردشت و به منظور مقابله با بیماری کرونا تخصیص یافت.

به گزارش ایلنا، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که شیوع کرونا در آن افزایش یافته و جزو استان‌هایی که است که وضعیت آن اکثرا قرمز و یا در مرحله هشدار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز