خبرگزاری کار ایران

دعوت از مردم آذربایجان‌غربی برای ثبت غذاها و دسرهای سنتی‌ استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۹۰

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای ثبت غذاها، دم‌نوش‌ها و دسرهای سنتی استان علاقه‌مندان سطح استان می‌توانند به سایت اطلس خوراک ایرانی مراجعه کنند.

ریتا خضرزاده، در گفت و گو با ایلنا،  با بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد کتاب چند زبانه اطلس خوراک ایرانی را تهیه و گونه‌های مختلف خوراک ایرانی، مهارت‌های طبخ غذا، ماهیت و سلامت غذاهای ایرانی، آیین پذیرایی و مهمان‌نوازی مردمان محلی ایران را به رشته نگارش درآورد.

وی  افزود: از مردم استان درخواست می‌شود با مراجعه به سایت اطلس خوراک ایرانی به آدرس http://foodatlas.ir/ نسبت به ثبت غذا، دمنوش، دسرهای سنتی و محلی آذربایجان‌غربی اقدام کنند تا سهمی در معرفی آذربایجان غربی و احیاء آیین‌ها و میراث گذشتگان‌مان داشته باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: غذا جلوه فرهنگ یک سرزمین است، آنچه بر سر سفره دیده می‌شود چه برای اکرام میهمان و چه برای اطعام خانواده، جلوه‌ای از فرهنگ، شعور و جهان‌بینی و هنر مردمان آن سرزمین است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آذربایجان‌غربی با تکیه بر فرهنگ غنی، مردمان میهمان‌نواز و زنان هنرمند و کدبانوی خود همیشه سفره‌های رنگینی داشته و از این نگاه حرف زیادی برای گفتن دارد.

خضرزاده گفت: از طرفی طبیعت سرسبز و گیاهان خاص و مفید این خطه دلیل دیگری بر پربار شدن سفرهها از قدیم‌الایام است، وجود غذاهای مقوی و خوشمزه با در نظر گرفتن طبع غذا و نگاه تندرستی، دمنوش‌های بی‌بدیل و مفید، ترشی‌ها، دسرها، شیره‌های متفاوت در این استان هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: وجود فرهنگ‌های شهری، روستایی و عشایری از طرفی وجود اقوام مختلف در این استان تنوع حوزه گردشگری خوراک در این استان را تصدیق می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز