خبرگزاری کار ایران

عصرها؛ بحرانی ترین ساعات تصادف در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۶۹۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ساعات ۱۶ تا ۲۰ را ساعات بحرانی تصادف در استان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ارسلان شکری دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در هشتمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ۱۱ کمیته فنی کمیسیون ایمنی حمل و نقل از زمان عهده داری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به عنوان دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل افزود: تعداد مصوبات این جلسات ۱۲۴ فقره  و با هدف کاهش تصادفات جاده ای و همکاری مشترک با پلیس راه و سایر نهاد های امداد رسان بوده که در قالب اجرای طرح هایی همچون روز بدون حادثه، اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات در محور ارومیه - سلماس و ارومیه - مهاباد  تصویب و اجرا شده است.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی گفت : طبق آمار بیشترین و اصلی ترین عامل وقوع تصادفات در استان آذربایجان غربی عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۴ درصد است .

 شکری اذعان کرد : طبق بررسی‌ها ساعت بین ۱۶ تا ۲۰ عصر ساعات بحرانی تصادفات است که البته در طرح پایلوت تصادفات شاهد کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در این ساعات با نظارت و کنترل بیشتر بوده ایم.

 وی با اعلام اینکه سهم استان در انتقال آمبولانسی مصدومین نسبت به میانگین کشوری کمتر است، خواستار افزایش خودرو‌های امداد رسان و پایگاه های امدادی در سطح محور های مواصلاتی استان شد و افزود : توسعه راههای مواصلاتی از جمله تکمیل کریدور های شماره ۳ و ۱۰ و راه‌های آنتنی منتهی به پایانه های مرزی در کنار افزایش گشت‌های پلیس راه و افزایش دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات، بی شک نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات جاده ای استان خواهد داشت.

 این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: طبق آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی به لحاظ تقلیل تصادفات جاده ای و تعداد فوتی ها در محورهای درون شهری و برون شهری در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز