خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به ایلنا خبرداد:

ثبت ۶۳ وقف جدید طی هفت ماه گذشته در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۳۵۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت ۶۳ وقف جدید طی هفت ماه گذشته در استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت وگو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: امسال ۶هزار و ۷۴۴ موقوفه در سامانه اوقاف استان ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۶۴۸ موقوفه متصرفه، ۱۴ اشتراک التولیه و ۸۲ موقوفه غیر متصرفی است.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار و ۵۳۵ رقبه در سامانه اوقاف استان ثبت شده که از این تعداد۳۴ هزار و ۷۹۵ توسط  اداره اوقاف به صورت مستقیم مدیریت شده و بیش از ۵ هزار و ۷۴۰ رقیه دارای تولیت و براساس نیت واقفین اداره می شود.

جوانبخت از اخذ سند برای ۸ روستای استان خبر داد و گفت: سه روستا در ارومیه چهار روستا در خوی و یک روستا در سلماس در شرف سند دار شدن هستند.

جوانبخت با اشاره به درآمد موقوفات استان گفت: درآمد موقوفات استان در طول یکسال گذشته در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی ۱۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال های گذشته ۲/۵ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی مساحت موقوفات استان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۵۸۸ هکتار مساحت اعیان موقوفات استان است.

جوانبخت با اشاره به مشکلات شیوع کرونا در استان گفت: از شیوع بیماری کرونا در استان دو ماه اجاره بهای ۱۳۷ رقبه در استان به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان توسط اداره اوقاف بخشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط این اداره کل در بین افراد نیازمند استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه حوزه های علمیه یکی از نیازهای اساسی استان برای موقوفات جدید محسوب می شود، بر لزوم توجه به سایر بسترهای وقف تاکیدکرد و افزود: یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان برای حوزه های علمیه طی ۴ سال گذشته هزینه شده است.

وی بااشاره به پویش مهر تحصیلی گفت: مهر ماه امسال یک هزار و ۲۴ پک تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.  

حجت الاسلام جوانبخت بااشاره به ثبت وقف جدید در استان خاطرنشان کرد: ۶۳ وقف جدید در یک سال اخیر به موقوفات استان اضافه شد عمدتا با نیت ساخت مساجد، حسینیه و خانه عالم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به راه اندازی پویش وقف کتاب با همکاری اداره کتابخانه های استان اشاره کرد و گفت: وقف کتاب نیاز روز جامعه است که شهروندان می توانند با پیوستن به این پویش در حوزه وقف سهیم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت حائز رتبه اول کشور شد،تصریح کرد: طی یکسال گذشته، ۳۳۰۰ سند تک برگی اخذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز