خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آذربایجان‌غربی استان نخست کشور در نسخه‌نویسی الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۳۴۵

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: موسسه ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد این بیمه در استان به میزان ۹۴ درصد از نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند که در این خصوص استان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

نادر نانبخش در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: در حال حاضر ۹۵۹ مرکز درمانی و تشخیصی شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، ‌داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری در استان نسخه‌ها را به‌ صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۴ مرکز شامل داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری است که ۹۹.۶ درصد مراکز طرف قرارداد این استان را شامل می‌شود.

نانبخش تصریح کرد: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و پرداخت منظم مطالبات موسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت برای درمان افراد در سطح استان هزینه شده است که این میزان هزینه مربوط به جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان است.

نانبخش با بیان اینکه خرید راهبردی خدمات از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و کیفی سازی ارائه خدمات در اولویت اجرای این طرح است ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی بیمه شدگان سلامت بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه هدف بیمه سلامت ارتقاء سطح زندگی و تأمین سلامت مردم است ادامه داد: بیش از یک هزار و ۲۳۷ موسسه درمانی با بیمه سلامت در استان همکاری می‌کنند که ۳۵ بیمارستان,۴۵ درمانگاه, ۳۴۴ داروخانه, ۲۱۵ مطب پزشک عمومی و دندانپزشکی،۳۴۳ متخصص، ۳۶ پزشک فوق متخصص و ۱۷ مرکز بهداشت و غیره را شامل می شود.

نانبخش با اشاره به اینکه با حذف نسخه های کاغذی گام بلندی برای سلامت هوشمند در استان برداشته می‌شود اظهار کرد: نزدیک به ۹۴ درصد از موسسات و درمانگاه های طرف قرارداد بیمه سلامت در نسخه نویسی الکترونیک فعال بوده و تقریباً تمام این موسسات نیز در نسخه پیچی الکترونیک فعالیت دارند که در این خصوص آذربایجان غربی رتبه اول را در کشور دارا است.

وی ادامه داد: اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی به طور رسمی در اسفند ماه سال ۹۷ همزمان با ۳۱ استان کشور در آذربایجان غربی آغاز و در حال حاضر در تمام شهرستان های استان اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز