خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

برداشت 65 تن سنجد از باغ‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۴۱

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با آغازفصل پاییز ، برداشت سنجد از سطح باغ ها و حاشیه زمین های زراعی استان آغاز شده که پیش بینی می شود امسال حدود 65 تن سنجد از سطح باغات استان برداشت شود.

به گزارش ایلنا ، عزیز امانی گفت: درخت سنجد در باغ ها و حاشیه زمین های زراعی به عنوان بادشکن کشت می شود و میوه آن به علت فواید فراوان درمانی ، خواهان زیادی دارد .

امانی با بیان اینکه درخت سنجد در برابر شوری خاک و کم آبی مقاومت زیادی دارد ، افزود : عملکرد تولید این میوه در هر هکتار یکهزار و 800 کیلوگرم است و در مجموع حدود 26 هکتار از باغات سنجد استان بارور و 15 هکتار غیر بارور است .

امانی تصریح کرد:امسال حدود  65تن میوه سنجد از حدود 26 هکتار از باغات بارور موجود در اراضی استان برداشت می شود.

وی افزود: میوه سنجد در چهار نوع عنابی ، پائیزی ، سفید و سیاه در استان کشت می شود و برداشت میوه سنجد از اوایل نیمه دوم شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه می یابد.

به گزارش ایلنا،سنجد به عنوان یک میوه دارویی موثر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ، به ویژه استفاده از آرد آن بدون جدا کردن پوست و هسته در درمان لثه و دندان ، آرتروز ، پوکی استخوان ، جلوگیری از خون ریزی داخلی معده ، دردهای روماتیسمی و مفصلی ، درمان اسهال در کودکان و افزایش هوش نقش بسزایی دارد و امروزه از آن در صنعت تولید لوازم آرایشی هم استفاه می شود .

میوه سنجد به عنوان یکی از سین های سفره هفت سین عید نوروز از زمان های قدیم در سبد غذایی مردم استان وجود داشته و در فصل زمستان به همراه کشمش ، گردو و تخم آفتابگردان آجیلی از جمله تنقلات مردم آذربایجان غربی به شمار می رود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز