خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

وجود 367 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی/ کمبود نقدینگی و اختلاف سرمایه گذاران مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۱۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از راکد بودن 367 واحد راکد در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن حاتمی در این خصوص گفت: احداث 34 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی مصوب شده است که از این تعداد 21 شهرک و 6 ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در استان وجود دارد.

حاتمی مساحت در اختیار شهرک های صنعتی استان را 2 هزار و 411 هکتار اعلام کرد و افزود: یک هزار و 230 هکتار زمین های صنعتی در اختیار داریم که از این میزان یک هزار و 808 هکتار را فاز عملیاتی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 127 قرارداد واگذاری در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد یک هزار و 377 واحد به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار واحدهای فعال استان، اعلام کرد: از کل واحدهای صنعتی مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی استان فقط یک هزار و 10  واحد فعال و تقریبا 367 واحد غیرفعال هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمده علت تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی استان کمبود نقدینگی و اختلاف سرمایه گذاران است.

حاتمی قیمت تمام شده مواد اولیه سرمایه در گردش و بدهی به بانک ها را از چالش های پیش روی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در شهرهای پیرانشهر، سردشت، اشنویه و ماکو شهرک و نواحی صنعتی مرزی فعال داریم، بر ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی در مرزها تاکید کرد و اظهار داشت: این امر زمینه ایجاد اشتغال پایدار در مرزهای استان را فراهم می آورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان با اشاره به این موضوع که امسال اولویت‌های فعالیت این سازمان بر محورهای احیای دوباره واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، توسعه زمین‌های شهرک صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متمرکز است، یادآور می‌شود:  در خصوص واحدهای تولیدی که قادر به ادامه کار نیستند نیز باید در راستای بازسازی و نوسازی و اصلاح فرآیند کاری آن‌ها اقدام کرد.

 

حاتمی اعلام کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهم‌ترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی به شمار می‌رود و تولیدکنندگان باید به این عوامل دقت کنند.

وی با اشاره به اهمیت بازیافت پسماندهای صنعتی در شهرک‌های آذربایجان غربی، تصریح می‌کند: هم‌اکنون هشت شهرک صنعتی این استان ازجمله شهرک‌های بوکان، مهاباد، خوی، سلماس، ارومیه، میاندوآب و ماکو دارای تصفیه‌خانه مستقل است و ضایعات خود را بازیافت می‌کند و مابقی نیز توسط شرکت‌های خدمات رسان شهرداری دفع می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز