خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی/ دستگیری ۱۵۴ نفر از اراذل واوباش در استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۸۴۲

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام ۴۵ فقره باند موادمخدر و کشف بیش از ۲ تن مواد در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار مسعود خرم‌نیا در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سالجاری ۴۵ فقره باند مواد مخدر منهدم که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: در مجموع در ۶ ماهه اول سالجاری ۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۸۲۵ گرم انواع مواد مخدر و ۱۸۱ هزار و ۸۸۹ عدد قرص روانگردان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه سال جاری نیروی انتظامی استان عنوان کرد: در این مدت در بحث سرقت کاهش خوبی داشته ایم و تاکنون در این زمینه ۸۰ درصد سرقت ها کشف شده است.

سردارخرم نیا به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری و ۳۴ درصدی تصادفات فوتی برون شهری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه،تعداد ۱۳۷۹ طرح اجرایی و عملیاتی(طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و...) با اقتدار کامل و با هدف برخورد با توزیع‌کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان اجرا که یک هزار و ۶۲۴ نفر توزیع کننده خرد و ۴ هزار و ۹۰۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر و جمع آوری شدند.

سردار خرم نیا با بیان اینکه ما در استان اجازه عرض اندام به مخلان نظم و امنیت نخواهیم داد، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۴ نفر از اراذل واوباش که باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی در ادامه از کشف تعداد ۱۴۶قبضه سلاح جنگی و۴۲۶قبضه سلاح شکاری در سطح استان خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش کشف داشته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: نیروی انتظامی استان در ۶ ماهه اول سالجاری در دستگیری قاتلین به توفیقات خوبی دست یافته است بطوریکه درحوزه دستگیری نسبت به مدت مشابه دو درصد رشد دستگیری را نشان می دهد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری، در اجرای طرح کنترل و رصد بازار و برخورد با جرایم اقتصادی ۳۳فقره پرونده احتکار به ارزش بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۹۰ میلیون و ۲۴۷هزار ریال که تماما در انبار غیر مصوب نگهداری شده بود کشف و در این خصوص تعداد ۳۰ نفر متهم شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سردار خرم نیا در ادامه افزود: در ۶ ماهه اول سالجاری ۳۳۳ هزار و ۵۶۱ لیتر موادسوختی در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان درحوزه جرایم مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت:  در این حوزه یک هزار و ۴۵۴ عملیات منجر به کشف داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی اموال مکشوفه قاچاق در ۶ماهه اول سالجاری ۹۶۸ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۶۶۴ ریال است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز