خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

مخالفت با زبان‌های محلی، مخالفت با قانون اساسی است/ به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۵۸۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی سخنان اخیر وزیر ارشاد را غیر کارشناسانه خواند و گفت: مخالفت با زبان‌های محلی مخالفت با قانون اساسی است قطعاً به وزیر ارشاد تذکر خواهیم داد.

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با ایلنا در واکنش به مصوبه شورای پاسداشت زبان فارسی مبنی بر عدم اعطای مجوز فعالیت و اصنافی که اسامی غیر فارسی دارند گفت: اگر سخنان وزیر ارشاد خطاب به زبان‌های غیرفارسی داخل کشور باشد محکوم است و قطعاً در این خصوص تذکرات لازم را به وزیر ارشاد خواهیم داد.

وی افزود: مصوبه شورای پاسداشت زبان فارسی مبنی بر عدم اعطای مجوز فعالیت به واحدهای صنفی که اسامی فارسی ندارند مخالف قانون اساسی است و باید لغو شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تصریح کرد: اصل ۱۵ قانون اساسی استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی حق تدریس ادبیات آنها در مدارس در کنار زبان فارسی را آزاد اعلام کرده است.

ذاکر خاطر نشان کرد: بنابر بر اصول ۱۵و۱۶ قانون اساسی کشور، مخالفت با استفاده از واژگان ترکی, عربی و سایر زبان‌های قومی و محلی در کنار زبان فارسی برای نامگذاری واحدهای صنفی مخالفت با اصول قانون اساسی است و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات اختلاف انگیز اجتناب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز