خبرگزاری کار ایران

تولید مستند عاشیق‌های آذربایجان در ارومیه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۸۶

تولید « مستند عاشیق های آذربایجان» با همکاری « کانون عاشیقای حوزه هنری آذربایجان غربی» از ۲۰مهرماه سال جاری در مجتمع تفریحی چی چست ارومیه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، داریوش علیزاده مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان در این خصوص با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم موسیقی عاشیقی در فرهنگ فولکلورآذربایجان گفت: مستند عاشیق های آذربایجان غربی بخشی از پروژه تولید فیلم مستند از فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان غربی است که طی چندین قسمت توسط تیم حرفه ای در حال فیلمبرداری و آماده سازی است.

 علیزاده افزود: یکی از بخش های این فیلم مستند موسیقی فولکلور آذربایجان غربی و هنرمندان اختصاص دارد که مرحله نخست آن با همکاری « کانون عاشیقای حوزه هنری استان»  با حضور « عاشیق علی کریمی قره  آغاجی » در مجتمع تفریحی چی چست ارومیه فیلمبرداری شد.

وی ادامه داد: مراحل بعدی تولید این فیلم مستند در خصوص اساتید موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه، نواها و مقام های موسیقی عاشیقی در آذربایجان غربی، ساز قوپوز و مراحل ساخت آن به همراه مصاحبه با پژوهشگران این عرصه طی روزهای آینده محقق می شود.

به گزارش ایلنا،موسیقی عاشیقی یکی از مهمترین و با اصالت ترین بخش های فرهنگی و فورکلور مردم آذربایجان است که با قرن ها سابقه هنری جایگاه ویژه در میان مردم آذربایجان دارد و در این میان استان آذربایجان غربی با « ثبت ملی مکتب عاشیقی ارومیه » در فهرست میراث ناملموس ایران ، برگزاری کنسرت‌های متعدد و تولیدات موسیقی ، در این خصوص از سایر استان ها سبقت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز