خبرگزاری کار ایران

پرداخت 90درصد از هزینه‌ درمان بیماران بستری کرونا

کد خبر : ۹۷۶۹۲۴

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی از پرداخت 90 درصد از هزینه های بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها خبر داد.

نادر نانبخش در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: زمان صدور دفترچه‌های بیمه سلامت طبق ارزیابی  ۱۵روز است، اما به دلیل شرایط کرونایی کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند، در عرض ۴۸ساعت دفترچه برای آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام داروهای مورد تعهد بیمه را پرداخت می‌کنیم، افزود: همچنین ۹۰درصد هزینه‌های درمان کرونا در تعهد بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه اجرای آزمون وسع از شهریور سال گذشته آغاز شده است،گفت: آزمون وسع براساس قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اعلام شده است و کسانی که قبلا دفترچه رایگان دریافت می‌کردند، باید در آزمون تعیین وسع ارزیابی و چنانچه جزو دهک یک، دو و سه باشند، به طور رایگان دفترچه بیمه دریافت می‌کنند.

نانبخش با اشاره به اجرای دولت الکترونیک در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: با اجرای دولت الکترونیک نیازی به دفترچه برای بستری شدن در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیست و تنها با ارایه کدملی و استعلام فرد می‌تواند بستری شود که با اجرای این طرح بیش از ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار کاغذ در یک سال گذشته صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان تعداد ۳هزارو ۷۴۴نفر بیمار خاص وجود دارد افزود: ۹۰تا ۱۰۰درصد هزینه‌های درمانی بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به طرح تبادل الکترونیکی اسناد بستری در مراکز غیر دولتی  استان گفت:۱۶ مرکز  غیر دولتی در استان وجود دارد که تاکنون هفت مرکز از طرح تبادل استاد بستری به صورت الکترونیک بهره مند شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز