خبرگزاری کار ایران

برداشت بیش از ۵ تن گلابی از باغات آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۲۸۵

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال براساس برآوردها، پیش‌بینی می‌شود پنج هزار و ۷۸۳ تن گلابی از سطح باغات استان برداشت شود.

عزیز امانی در گفت‌وگو با ایلنا،  در ارتباط با میزان تولید گلابی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول گلابی قرار گرفته که ۴۱۷ هکتار آن آبی، ۱۱۰ هکتار آن دیم و ۲۲۳ آن نیز به غیرباور است.

وی افزود: امسال براساس برآوردها، پیش‌بینی می‌شود پنج هزار و ۷۸۳ تن گلابی از سطح باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به برداشت محصول از باغات بارور آبی در استان، افزود: سطح زیرکشت باغات بارور آبی ۴۱۷ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، پنج هزار و ۷۵۵ تن گلابی از این باغات برداشت شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گلابی در آذربایجان‌غربی به صورت ۲۲۳ هکتار غیربارور و ۱۰ هکتار به صورت دیمی است، عنوان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود ۲۸ تن محصول گلابی از باغات دیمی استان برداشت شود.

امانی با اشاره به اینکه ارومیه با بیشترین سطح زیرکشت گلابی، بیشترین تولید محصول را در استان داشته است، بیان کرد: میزان برداشت گلابی در آذربایجان‌غربی نسبت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی به عمده ارقام گلابی نیز اشاره کرد و گفت: ارقام عمده گلابی استان، بیروتی، نطنز، شاه‌میوه، اسپادانا، سه‌فصله و سایر ارقام محدود است.

به گزارش ایلنا، چغندر قند، سیب درختی، گندم، انواع میوه‌های هسته‌دار، انگور و انواع حبوبات و سبزی و سیفی‌جات جزو محصولات کشت شده در مزارع و باغات آذربایجان‌غربی است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز