خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت گردشگری خوی با تکمیل پروژه شمس تبریزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۸۹۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صنعت گردشگری خوی با تکمیل پروژه شمس تبریزی امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا،جلیل جباری در جمع خبرنگاران تور رسانه‌ای هفته گردشگری با بیان اینکه مجموعه تاریخی فرهنگی شمش تبریزی خوی در قالب یک مجموعه فرهنگی گردشگری بوده که یکی از طرح‌های ملی و مصوب هیئت دولت است، افزود: این مجموعه فاخر در مساحتی حدود هفت هزار مترمربع و زیربنایی حدود ۳۲۰۰ مترمربع شامل فضاهای نمایشگاهی، موزه، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، واحدهای پژوهشی، واحدهای خدمتی و رفاهی و محوطه باز فضای سبز و آب‌نما در حال اجرا است.

وی افزود: کلنگ زنی این مجموعه در سال ۹۷ همزمان با سفر هیأت دولت به خوی توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی  انجام شد.

جباری خاطر نشان کرد: طراحی این مجموعه توسط پروفسور نادر اردلان یکی از معماران شاخص کشور انجام  شده و همه نقشه‌های اجرایی توسط یکی از مشاوران مربوط  و با لحاظ همه ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های جاری در حوزه نظام‌ مهندسی کشور ترسیم و ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تعیین پیمانکاران در مراحل اجراء طبق مقررات و طی تشریفات قانونی از طریق مناقصه عمومی و سامانه تدارکات دولت انتخاب شده که هر دو پیمانکار دارای رتبه ۳ ابنیه و رزومه شاخص و پرکاری در حوزه عمرانی در سطح کشور هستند.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون فقط ۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به این طرح اختصاص یافته است امسال هم ۱۹ میلیارد ریال از طرف فرمانداری مصوب شده که فقط چهار میلیارد ریال آن دریافت شده است.

جباری عنوان کرد: ضروری است تا اعتبارات پروژه شمس تبریزی خوی هم از محل اعتبارات ملی قرار تامین می‌شد تا همانند مسجد جامع ارومیه اجرای این طرح سرعت گیرد چرا که مهم ترین دلیل عمده تاخیر در اجرای این پروژه، بحث کمبود منابع و اعتبارات است و تزریق قطره‌چکانی پروژه از طرف کمیته برنامه‌ریزی است.

به گزارش ایلنا، آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی خوی در آذربایجان‌غربی که به اعتقاد اکثریت محل مدفن شمس تبریزی است و همه‌ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این صوفی و عارف را گرامی می‌دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز