خبرگزاری کار ایران

سرتیپ حاجیلو مطرح کرد:

امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در قرن حاضر بود

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۷۱۸

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش امام خمینی(ره) را احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در قرن حاضر توصیف کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب با تکیه بر قدرت بیکران شهدا همه مدعیان جهانی را به چالش کشید.

به گزارش ایلنا، همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و خانواده های شهدا در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری ارومیه با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو،‌ فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش در این مراسم با اشاره به اینکه امام خمینی احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در قرن حاضر بود، گفت: رهبر کبیر انقلاب با تکیه بر قدرت بیکران شهدا همه مدعیان جهانی را به چالش کشید.

حاجیلو با بیان اینکه دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین دوران در کشور بود گفت: جنگ در شرایط غیر عادی و در حالی که ایران آمادگی نظامی نداشت رخ داد،  با همه این شرایط رزمندگان و نیروهای نظامی ایران به فرمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و وارد میدان شدند.

 وی افزود: با دست خالی پیروز هشت سال نبرد دفاع مقدس شدیم و این جای تقدیر دارد، بی شک پیروزی در این جنگ را مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستیم چرا که خانواده های معزز شهدا بستر رشد این چنین فرزندانی را فراهم کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  تصریح‌کرد: بیان خاطرات ایثارگری ها سلحشوری ها و شجاعت های رزمندگان در طول ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک و به عمق تمامیت جمهوری اسلامی ایران از لسان مختلف کاملا صادقانه است. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر چه از جنگ فاصله بگیریم باید معرفت مامن به دفاع مقدس قوی شود.

حاجیلو با اشاره به اینکه دفاع مقدس سنگ محکی برای سنجش آمادگی، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی مردم بود، عنوان کرد: نیروهای ایرانی با دستان خالی در برابر یک ارتش مجهز شده به آخرین سطح امکانات جنگیده و اجازه تعرض به یک وجب از خاک این کشور را ندادند.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در همه زمان‌ها و مکان‌ها ضروری است، خاطرنشان کرد: امروزه ایران اسلامی هر چقدر از اقتدار و عظمت برخوردار همه آنها به واسطه خون شهدا و صبوری و همراهی مردم است و باید قدردان آنها بود.

محمد حضرت‌پور،‌ شهردار ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اوج ارزش‌های دینی در دفاع مقدس متبلور شد، تصریح کرد: هر کاری که در قبال شهدا انجام می‌شود تنها ذره‌ای از ایثارگری‌ها آنها را جبران کرده و پاسخگوی خون شهدا نیست.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مکتب ایثار، شجاعت، عشق به وطن و دلدادگی در راه معبود بود، گفت: اگر شهید سلیمانی امروزه الگوی بسیاری از جوانان شده است به واسطه انس گرفتن وی با آموزه‌های اسلام و قرآن بود که این آموزه‌ها را در مکتب دفاع مقدس مشق کرده بود.

حضرت‌پور با اشاره به ضرورت تبیین ارزش‌ها و سیره شهدا از جمله شهید سلیمانی در جامعه اضافه کرد: اگر این ارزش‌ها در جامعه تبیین شود جامعه به سمت اصلاح پیش رفته و بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

شهردار ارومیه با اشاره به نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس اظهار کرد: باب شهادت هنوز هم در آذربایجان‌غربی ادامه داشته و مرزبانان در حال حاضر نیز در مرزهای استان در مقابله به گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت می‌رسند تا از این کشور و مملکت دفاع کنند.

به گزارش ایلنا  در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز