خبرگزاری کار ایران

جلیلی مطرح کرد:

خسارت ۸۵۰ میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به کشاورزی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: در سال زراعی 99 - 98 بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان ناشی ازحوادث غیرمترقبه خسارت وارد شده است.

به گزارش ایلنا، رسول جلیلی با بیان این خبر افزود: همه ساله خسارات قابل‌توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی در مقایسه با سطح زیرکشت، در حدود ۱۰ درصد است که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند. 

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی در اوایل سال زراعی جدید در حدود ۱۰ درصد کمتر از حد نرمال خواهد بود و ویژگی طبیعت هم این است که خیلی از حوادث قابل پیش‌بینی نیستند لذا از کشاورزان انتظار می‌رود با کشت به موقع محصول، نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز خسارت از مشوق‌های حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

وی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش‌های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی برای کاهش تاثیرات مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی استان تاثیرگذار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: بیمه با ایجاد بستری مطمئن زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در کشاورزی فراهم کرده و شرایط دستیابی به توسعه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز