خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۷۵ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند/ انعقاد تفاهمنامه با پارک علم و فناوری استان

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۹۴۵

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۷۵ درصد دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

سیروس یوسفی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اطلاعات و آمار موجود گفت: 75 درصد از دانش آموختگان این مراکز جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: بیشتر آموزش های دانشگاه های فنی حرفه ای بر پایه مهارت آموزی بوده که همین امر مهمترین دلیل جذب در بازار کار این دانشجویان بوده است.

یوسفی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید دانشگاهها و درگیر بودن با بیماری کرونا در کشور گفت: در سال تحصیلی جدید بیشتر آموزش های دانشگاه ها بر پایه مجازی بر نامه ریزی شده است ولی دانشگاه فنی حرفه‌ای به دلیل داشتن واحدهای مهارت آموزی  برای دانشجویان باید این واحدها را به صورت حضوری برگزار نماید از این رو تمامی کلاس های مهارت آموزی این دانشگاه قبل از شروع فصل سرما با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تا دانشجویان درگیر پیک شیوع کرونا در فصل سرما نشوند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای آذربایجان غربی افزود: ۶ هزار نفر در دانشگاههای فنی حرفه ای استان مشغول به تحصیل هستند که با توجه به استقبالی که دانشجویان از مهارت و حرفه آموزی می کنند انتظار افزایش دانشجویان در این دانشگاه دور از انتظار نیست.

وی همچنین  یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های فنی حرفه ای را جذب بازار کار شدن دانشحویان پس از فارغ التحصیلی عنوان کرد.

یوسفی افزود:برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سالجاری که به نام جهش تولید مزین شده است تمام سعی دانشگاه فنی حرفه ای بر افزایش کارگاههای تولیدی و افزایش تولید است.

وی به زلزله قطور که در اوایل سالجاری رخ داد اشاره کرد و گفت:با همکاری مکتب امام صادق (ع)در استان و بنا بر نیاز مردم  مناطق زلزله زده قطور در طی یک هفته ۵ کانکس سرویس بهداشتی و حمام توسط دانشگاه فنی حرفه ای ساخته و به این مناطق ارسال شد.   

یوسفی به دریافت مجوز فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نو آوری توسط این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه کار آفرین و اشتعال زا موفق به کسب این مجوز شده است.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای آذربایجان غربی از انعقاد تفاهمنامه این دانشگاه با پارک علم و فناوری استان خبر داد و افزود: این تفاهمنامه با هدف توسعه کسب و کارهای نوین و اقتصاد مهارت بنیان، با تاکید بر اجرای آموزش های مهارتی و رساندن واحدهای فناور به سطح تجاری سازی و تبدیل به دانش بنیان منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز