خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:

بیش از ۱۹۳ هزار نفر در آذربایجان غربی از دفترچه رایگان بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۹۸۹

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۹۳ هزار نفر در استان از دفترچه رایگان سلامت بهره مند هستند.

نادر نانبخش در گفت وگو با ایلنا، با بیان اینکه پوشش بیمه پایه درمان در صندوق های بیمه ای روستاییان و سلامت  با آزمون ارزیابی وسع صورت می گیرد، افزود:  بر اساس درخواست افراد، وسع آنها بر اساس توانمندی مالی افراد ،توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود یعنی افراد دارای توانایی مالی باید خود حق بیمه را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون به صورت دهک بندی در اختیار سامانه امید سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد، گفت : بیمه سلامت با رعایت استحقاق اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه میزان برخورداری افراد از یارانه بیمه سلامت اقدام به ارائه دفترچه های درمانی می کند.

نانبخش با بیان اینکه در استان ۳۱۵ هزار و ۱۸۸ نفر متقاضی استفاده از دفترچه رایگان بودند، افزود: از زمان اجرای طرح ارزیابی وسع تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری برای  ۱۹۳هزار و ۸۴۵ نفر آنها با توجه به قرار گرفتن در دهک های ۱و۲و۳ دفترچه کاملا رایگان تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: ۸۲ هزار و ۹۳۹ نفربا قرار گرفتن در دهک های۴و۵و۶  با ۵۰ % مشارکت در پرداخت حق بیمه پایه درمان و استفاده از ۵۰% یارانه دولتی ، از پوشش بیمه ای پایه درمان برخوردار شده اند.

نانبخش ادامه داد: همچنین برای ۲۷هزار و ۸۷۰ نفر به دلیل استطاعت مالی و قرار گرفتن در دهک های ۷ و ۸ و  ۹ و ۱۰ با پرداخت کل هزینه توسط فرد ، بیمه پایه درمان تعلق گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان یادآور شد: هم اکنون آزمون وسع ۱۰۵۳۴ نفر در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز