خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی:

سرشماری جمعیت حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه/ زیست دو گونه جانوری مهم در منطقه

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۱۹

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از سرشماری حیات وحش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، امید یوسفی با بیان اینکه پارک ملی دریاچه ارومیه که شامل سیستم خشکی و آبی بوده و از تنوع زیستی بالایی برخوردار است، افزود: از مهم‌ترین گونه‌های موجود در دریاچه می‌توان به گونه آرتمیا اشاره کرد که آندمیک دریاچه ارومیه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. این گونه در طی سال‌های اخیر و با بهبود نسبی وضعیت دریاچه تعداد آن در داخل محیط آبی دریاچه رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه جزایر دریاچه ارومیه به دلیل شرایط زیست محیطی مناسب محل زیست دو گونه بسیار مهم قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی است، ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته با وجود اینکه گوزن زرد ایرانی در لیست جانواران در معرض انقراض است از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به تدوین برنامه مدیریت گوزن زرد ایرانی عنوان کرد: برای خروج این گونه شاخص از لیست گونه‌های در معرض انقراض این برنامه تدوین شده و مراحل نهایی را طی می‌کند و بر اساس این برنامه اقدامات حفاظتی و نیز ازدیاد جمعیت آن در کنار فراهم کردن شرایط حیات مناسب در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد.

یوسفی وی در خصوص قوچ و میش ارمنی و خطر انقراض این گونه با ارزش عنوان کرد: گونه قوچ و میش ارمنی ۱۰ تا ۱۳ سال عمر می‌کند و به دلیل اینکه در زمان‌های گذشته در مرز ایران و ارمنستان می‌زیست به قوچ ارمنی معروف است.

یوسفی با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته جمعیت حیات وحش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می‌شوند، عنوان کرد: در این برنامه سعی خواهد شد تا از همکاری کارشناسان زبده و افراد علاقمند به موضوعات محیط زیستی نیز استفاده شود.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: از سایر گونه‌های مهم دریاچه ارومیه می‌توان به پرندگانی از جمله تنجه انواع کاکایی کفچه نوک پلیکان و فلامینگو و کرکس کوچک و عقاب طلایی و سارگپه و غیره اشاره داشت که در طی سالهای اخیر جمعیت آنها افزایش محسوسی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز