خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از پردیس سینمایی ارومیه تا دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۳۲۶

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: پردیس سینمایی ارومیه تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

احد هوشمند قره باغ در گفت و گو ایلنا، درباره آخرین وضعیت پردیس سینمایی ارومیه با بیان اینکه این پردیس سینمایی در محل سینما آزادی این شهرستان در مساحتی  حدوداً ۱٠٠٠ مترمربع با هدف ساخت هفت سال نمایشی و ظرفیت  ۹۵۰ صندلی با ابزار تخصصی و مدرن سینمایی و امکانات تفریحی از جمله کافی شاپ کتابخانه و  سالن ویژه سینما کودک همزمان با دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد، افزود: قرار بود ساخت این پردیس سینمایی تا شهریور ماه سال جاری به پایان برسد که متاسفانه در این خصوص به دلایل مختلف کمی عقب افتاده‌ایم.

وی افزود:  بیماری کرونا همانطور که باعث بروز مشکلات در بخش‌های مختلف کشور شده، در پروسه ساخت پردیس سینمایی ارومیه و تأخیرات صورت گرفته در روند کاری آن نیز بسیار موثر بوده است که توقف ساخت‌وساز در پروژه و همچنین برهم خوردن ساختار مالی با توجه به افزایش قیمت‌ها ماحصل ظهور کرونا برای ما در ساخت پردیس سینمایی ارومیه بوده است.

هوشمند قره باغ تصریح کرد: با توجه به تعطیلی سینماها و همچنین کاهش بسیار چشمگیر مخاطبان سینمایی به علت کرونا، نتیجه‌ای جزء کم شدن درآمدها و تاخیر پروژه های ساخت و بازسازی در کل کشور برای حوزه هنری نداشته است.

رئیس حوزه هنری استان بااشاره به بودجه درنظر گرفته شده برای ساخت این پردیس گفت:  کل بودجه اصلی برای ساخت پردیس سینمایی ارومیه بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال گذشته مبلغ ۵.۸ میلیارد تومان بود که با مشارکت حوزه هنری ، سازمان توسعه سینمایی سوره و همچنین برخی دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان از جمله استانداری ،سازمان برنامه و بودجه ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ، شهرداری و شورای اسلامی ارومیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته در سینما آزادی ارومیه ، مقداری بودجه توسط حوزه هنری و سازمان توسعه سینمایی سوره به این امر اختصاص یافته است، گفت: کل بودجه فعلا محقق نشده است و تا به امروز در تحقق بودجه استانی با مشکل مواجه هستیم، اما در تلاشیم تا با همکاری فرمانداری و سازمان برنامه و بودجه استان این مشکل را در آینده نزدیک حل کنیم.

هوشمند با اشاره به اینکه تمام توان ما این است که پروژه پردیس سینمایی ارومیه را تا دهه فجر سال جاری آماده شود،  اظهار کرد: مطمئناً اگر همکاری ها و مشارکت های لازم صورت گیرد این مسئله دور از انتظار نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز