خبرگزاری کار ایران

شجاعی خبر داد:

شورای شهر مهاباد منحل شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۱۰۶

فرماندار ویژه مهاباد گفت: انحلال شورای این شهر امروز، پنجشنبه به صورت رسمی از سوی فرمانداری این شهرستان به استانداری آذربایجان‌غربی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا ،ایرج شجاعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شورای شهر مهاباد به دلیل استعفای ۶ نفر از اعضای آن و به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی برای تشکیل جلسات پس از طی مراحل قانونی منحل شده است.

وی افزود: با استعفای این تعداد از اعضای شورای شهر و انصراف و عدم آمادگی ۲ نفر از اعضای علی‌البدل این شورا جهت حضور در جلسات شورا به موجب مفاد ماده ۹۱ و ۹۲ و تبصره ذیل ماده هفت قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهردار مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی ( اصلاحیه ماده ۱۵ مصوب ۱۳۸۲/۷/۶ ) شورای اسلامی شهر مهاباد منحل اعلام شد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر مهاباد اقدامات و تشریفات قانونی لازم به قید فوریت از طریق استانداری آذربایجان‌غربی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: براساس قانون پس از انحلال شورای شهر، استاندار به عنوان قائم مقام وظایف آنها را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، شورای شهر مهاباد دارای هفت عضو اصلی و پنج نفر عضو علی‌البدل است؛ شهر مهاباد با حدود  ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است. 

 براساس اعلام دادستان عمومی و انقلاب مهاباد بیش از ۲۰ نفر در ارتباط با پرونده فساد شهرداری و شورای شهر مهاباد طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۶ نفر عضو اصلی شورای شهر هستند.

به علت دستگیری این تعداد از اعضای شورای شهر از اوایل مردادماه سالجاری هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است؛ تعداد دیگری از کارمندان سایر ادارات این شهرستان نیز در ارتباط با این پرونده کلان فساد دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز