خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برخورداری 82 درصد روستاهای آذربایجان غربی از راه آسفالت

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۱۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: برخورداری آذربایجان غربی از راه آسفالته روستایی به لحاظ خانوار، 82 درصد است که با اجرای طرح ابرار، این رقم به بالغ بر 86 درصد خواهد رسید.

ارسلان شکری در گفت وگو با ایلنا، اظهار داشت: برخورداری آذربایجان غربی از راه آسفالته روستایی به لحاظ خانوار 82 درصد است که با اجرای طرح ابرار این رقم به بالغ بر 86 درصد خواهد رسید. 

وی افزور: ۱۴۰ کیلومتر از طرح ملی ابرار با حضور مقام عالی وزارت به بهره برداری رسیده و 260 کیلومتر نیز آماده آسفالت بوده که با تهیه قیر و تحویل به پیمانکاران به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص تکمیل جاده ایواوغلی – خوی و  با تاکید بر اینکه سه راهی ایواوغلی به سمت خوی یکی از سرشاخه های کریدورهای مشهور غرب است این جاده از بندر امام شروع شده و تا بازرگان ختم می شود و از مجموعه 31 کیلومتر حدود 27 کیلومتر آماده بهره برداری است و حدود 4 کیلومتر باقی مانده بصورت اشتراکی زیر سازی توسط راه و شهرسازی و پل بزرگ 5 دهنه 22 متری مهلقان در این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  و با دو لایه آسفالت در حال انجام است و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان  و برای آسفالت  علایم و ایمن سازی و پل بزرگ بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

شکری در پاسخ به وضعیت گاردیل ها و روشنایی محور شهید کلانتری بیان کرد:  نگهداری این محور در اختیار آزاد راه تبریز – ارومیه مستقر در محل عوارض پل بوده و پیگیر هستیم تا از طریق استاندار و معاونت عمرانی استانداری از طریق درآمد عوارضی مشکلات به وجود آمده در نگهداری این محور رفع شود و تا حصول نتیجه با اعتبارات موجود نسبت به تعمیر گاردیل ها و رفع سایر مشکلات به وجود آمده در جهت تسهیل تردد مردم اقدام شده است.

وی با بیان اینکه محور شهید کلانتری از محورهای بسیار مهم استان بوده و متاسفانه اختیارات بر عهده این اداره کل نیست ، گفت: در برخی محورها اهالی مناطق برای تقلیل مسافت نسبت به برچیدن گاردریل ها اقدام  می کنند  که باتوجه به خطرات جبران ناپذیر ناشی از آن با متخلفان برخورد قانونی می شود.

شکری در خصوص سرعت گیرهای جاده چی چست عنوان کرد: مقرر شده است که تعدادی از سرعت‌گیرهای غیرمجاز که بدون اطلاع این اداره کل مستقر شدند به زودی جمع آوری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز