خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا در ارومیه:

افزایش ۷۲ درصدی کشفیات مرزی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۰۷۷

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در پنج ماهه امسال ۵۶ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۷۲ درصدی دارد.

به گزارش ایلنا، سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران از کشف ۵۶ تن مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان‌کرد: در این رابطه شاهد افزایش ۷۲ درصدی کشفیات در مرزهای کشور و افزایش ۲۷ درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در کشور بودیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه وضعیت بسیار مناسبی در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است، بیان کرد: در این راستا نیروی مرزی و سربازان و فرماندهان و درجه‌داران، درک درستی در رابطه با خدمت‌رسانی به مردم داشته و همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس با روحیه مناسب پای کار هستتد و بنابر این امنیت مطلوب و قابل قبولی در آذربایجان‌غربی حاکم است.

وی از کشفیات انواع قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در پنج ماهه امسال خبر داد و افزود: هم‌اکنون مرزها با اقدامات پهبادی اداره شده و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی فکر عبور از  مرز به صورت قاچاق را به خود راه ندهد.

وی با تاکید بر مبارزه با قاچاق احشام اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای گوشت در کشورهای همسایه نسبت به کشور ما قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه  انجام شده است همچنین در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز رشد قابل توجهی در دستگیری قاچاقچیان شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرزی در حال فراهم شدن است گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرزها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه نیز از سیستم‌های اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرزها به خوبی اداره شود.

گودرزی افزود: در چند روز گذشته به میزان سه تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شده کهدر این رابطه یک نفر نیروی مرزبانی به شهادت رسیده است

وی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است تصریح کرد: در این رابطه با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب همکاری کرده و اینکه نباید سلاح‌های مخرب ساخته شود تا جان مردم در خطر افتد بلکه تولید سلاح‌ها باید در راستای دفاع از کیان کشور باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با تاکید بر اینکه مرزبانی پشتیبان مرزنشینان است اظهار داشت: باید دولت ساز و کاری را فراهم کند که کولبران‌ به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تامین می‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز