خبرگزاری کار ایران

عمادی به ایلنا خبر داد:

اجرای طرح پویش ملی نذر خون در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۵۷

معاون فنی و فناوری های نوین اداره کل انتقال خون آذریایجان غربی از اجرای طرح پویش ملی نذر خون در استان خبر داد.

بهزاد عمادی  در گفت و گو با ایلنا‌، بیان کرد: طرح پویش ملی نذر خون از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر در استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

عمادی در خصوص تعداد واحدهای ثابت و سیار فعال خون گیری در استان گفت: 4 واحد ثابت خون گیری در ارومیه، نقده، مهاباد، خوی و چند اکیپ سیار به صورت مداوم در طول ماه های محرم و صفر در سراسر استان از مردم استان خون گیری خواهند کرد.

معاون فنی و فناوری های نوین اداره کل  انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در امر اهدای خون و پلاسما جز استان های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی سازمان انتقال خون استان در طول اجرای طرح پویش ملی نذر خون در سال جاری افزایش آمار اهدا کننده گان خون نسبت به سال گذشته است.

وی در خصوص وضعیت ذخیره خون در آذربایجان غربی یاد آور شد: هیچ کمبودی در ذخیره خون و پلاسما در پایگاه های انتقال خون استان وجود ندارد و استان ما یکی از استان های برتر در امر ذخیره سازی خون و پلاسما است.

عمادی با اشاره به استقبال خوب مردم ارومیه از طرح پویش ملی نذر خون خاطر نشان کرد: مرکز انتقال خون ارومیه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده دریافت خون از مراجعه کنندگان است که با توجه به استقبال مردم امکان تمدید این ساعات وجود دارد

وی در خاتمه با اشاره به استقبال فراوان اهدا کنندگان خون افزود: بیشترین اهدا کنندگان خون در استان را گروه‌های خونی A+و O+ تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز