خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از ۱۰۰۰تن کالا از آذربایجان‌ غربی به کشورهای آسیایی و اروپایی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۷۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریورماه امسال یک هزار و ۴۱ تن کالا به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه، روسیه و ارمنستان صادر شده است.

غلامرضا بابایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تعداد بافندگان فرش در استان اظهار داشت: در حال حاضر 72 هزار و 321 بافنده فعال در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در 227 کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از بیش از 72 هزار بافنده فعال در استان فقط 16 هزار و 418 نفر بیمه هستند، افزود: در حال حاضر هشت هزار و 770 مجوز برای مشاغل خانگی از جمله فرش دستباف و سایر رشته‌ها در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی بیان کرد: بررسی روند تولید فرش دستباف بیانگر این واقعیت است که این کالای با ارزش با اتکای کامل به منابع، امکانات و خلاقیت تولیدکنندگان داخلی سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تحصیل درآمد کشور داشته است.

وی با اشاره به واردات کالا به استان از شهریورماه سال گذشته تا شهریور امسال اظهار داشت: در این مدت 427 تن کالا به ارزش 467 میلیون دلار وارد استان شده است.

بابایی تصریح کرد: ترکیه، چین، اکوادور، عراق، ایتالیا، آلمان، اندونزی، رومانی و اتریش عمده کشورهای مبدا وارداتی از شهریور سال گذشته تاکنون بوده است.

وی به عمده محصولات و کالاهای وارداتی به کشور اشاره کرد و گفت: موز، سیر تازه، الیاف مصنوعی، موتورگیربکس، لاستیک خودرو، ریل آهن، لاشه و شقه بره و قطعات تریلر از جمله کالاهای وارداتی در این مدت است.

بابایی به محصولات صادر شده از استان به کشورهای همجوار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تا شهریورماه امسال یک هزار و 41 تن کالا به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، سوریه، روسیه و ارمنستان صادر شده است.

وی به ارزش ریالی کالاهای صادر شده نیز اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای صادر شده به کشورهای خارجی یک هزار و 613 میلیون دلار بوده که عمده کالاهای صادراتی شامل روغن سبک، سیب تازه، هندوانه، نان‌ها، فطیر، آب سیب، قیر نفت، ماست و مصنوعات از مواد پلاستیکی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز