خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

رسالت اصلی دانشگاه علمی- کاربردی آذربایجان‌غربی اشتغال و کار آفرینی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۵۵۵

رئیس دانشگاه علمی کاربردی امام حسین(ع) گفت: رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی بستر سازی مناسب برای حرفه آموزی و دانش افزایی دانشجویان و اشتغال و کار آفرینی است.

شیرزاد عباسیان در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: دانشگاه علمی- کاربردی امام‌حسین زیر نظر دانشگاه جامع علمی - کاربری استان و یکی از ۱۳ واحد فعال این دانشگاه در استان است که فعالیت خود را از سال ۹۰  آغاز کرده است.

عباسیان، با اشاره به تصمیمات این دانشگاه برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: این دانشگاه در چندین سال گذشته با ایجاد واحدهای کار بینی، کارورزی و کار آفرینی در صدد معرفی دانشجویان به بازارهای کار بر آمده است.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در دوران کرونا تصریح کرد: با شیوع کرونا این دانشگاه تمهیداتی برای فعالیت ها و آموزش های دانشگاه متناسب با شرایط روز اندیشده شده که ساختار آموزشی این دانشگاه از حضوری به مجازی تغییر یافت و خوشبختانه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸_۹۹ هیچگونه مشکلی از نظر عدم برگزاری کلاس ها بوجود نیامد.

عباسیان با اشاره به عدم‌مهار کرونا گفت: ترم اول سال تحصیلی۹۹_۱۴۰۰ نیز به صورت غیر حضوری برگزار و آموزش ها به صورت مجازی به دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی- کاربردی به عنوان یک دانشگاه کار آفرین با شعار "علمی شو، کاربردی شو" آموزش‌های خود را به صورت ترمی و دروس نظری و مهارتی برگزار می کند. 

وی  با اشاره به مزایای استفاده از آموزش‌های مرکز علمی کاربردی امام‌حسین تصریح کرد:  پذیرش دانشجو با هر نوع دیپلم بدون داشتن مدرک پیش دانشگاهی و بدون کنکور  انجام می شود که مدرک صادره نیز مورد تایید وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی امام‌حسین (ع) فعالیت های این دانشگاه را بر پایه حرفه ای گری بیان کرد و افزود: رسالت اصلی دانشگاه بستر سازی مناسب برای حرفه آموزی و دانش افزایی دانشجویان و اشتغال و کار آفرینی است.

عباسیان تصریح کرد: در این دانشگاه واحدهای کاربینی، کارآموزی و کار آفرینی به صورت علمی و عملی تدریس می شود که هدف از آن ایجاد انگیزه اشتغال برای جوانان و همچنین کار آفرینی برای جوانان مستعد در زمینه های شغلی است.

وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه کشور، باید نگرشی متفاوت در رابطه با ایجاد کسب و کارهای کوچک در کشور  ایجاد شود که یکی از اهداف دانشگاه علمی کاربردی در طولانی مدت ایجاد هر خانه ایرانی به یک کارگاه کوچک تولیدی است.

عباسیان افزود: دانشگاه علمی کاربردی با توجه به نیازمندی های روز جامعه توانایی ایجاد رشته های مختلف  را دارد. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی امام حسین استان مزیت این دانشگاه را  ایجاد دوره های تک پودمانی در رشته‌های مختلف جهت دانش افزایی و مهارت افزایی برای دانشجویان بیان کرد و افزود: دانشجویان و تحصیل کنندگان این دانشگاه با گذراندن واحدهای عملی به راحتی جذب بازار کار شده و کار افرین می شوند.

عباسیان با اشاره به اینکه ثبت نام این مرکز در دوره کاردانی از ۴ شهریور و دوره کارشناسی از ۱۱ شهریور از طریق سایت سنجش انجام می شود، گفت:  این مجموعه در رشته های امور اداری، تربیت بدنی، علوم سیاسی،  پدافند غیر عامل مروج اندیشه سیاسی و قرآن، در دوره های کاردانی و کارشناسی از مهر ماه پذیرش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی امام‌حسین استان، با اشاره به فراهم آوری تحصیل برای اقشار کم در آمد جامعه توسط دانشگاه گفت: دانشگاه علمی- کاربردی امام حسین از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و زنان سرپرست خانوار بدون اخذ شهریه اقدام به ثبت نام می‌کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در این دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان جهت واریز  شهریه دانشگاه وام دانشجویی پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز