خبرگزاری کار ایران

سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه می شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۸۶

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از طریق طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه، سالانه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌شود.

فرهاد سرخوش در گفت وگو با ایلنا، بیان کرد: سالانه از طریق  طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌کند.

وی با اعلام اینکه فاز سوم این طرح زیر مجموعه پروژه‌های ستاد احیای دریاچه تعریف شده و احداث آن در دولت روحانی آغاز شده، بیان کرد: خط انتقال فاضلاب تصفیه شده نیز از دیگر طرح‌های ستاد احیا بوده که هم اکنون در حال انجام است.

سرخوش با اشاره به طول ۱۱.۱ کیلومتری این خط انتقال از تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه، ادامه داد: احداث این خط انتقال از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و هم اکنون بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: این خط انتقال، فاضلاب تصفیه شده را از تصفیه‌خانه تا روضه‌چای ارومیه هدایت می‌کند و آب انتقال یافته پس از طی مسیر ۲ کیلومتری به پیکره دریاچه ارومیه وارد شود.

سرخوش با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در تامین اعتبار برای اتمام فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آن به دریاچه وجود ندارد، بیان کرد: دولت برای مدیریت منابع آبی و احیای دریاچه ارومیه عزم جدی دارد و طرح‌های انتقال آب به نگین آبی آذربایجان به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

سرخوش با اشاره اینکه حوزه آبریز دریاچه ارومیه یک محدوده بسته است، گفت: شاهد تبخیر بالای آب دریاچه ارومیه در فصل گرما هستیم که در همین راستا اگر بخشی از آب تبخیر شده با طرح‌های انتقال آب به دریاچه جبران شود، شاهد احیای نگین آبی آذربایجان در یک بازه زمانی مشخص شده خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز