خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح "هر خانه یک گلخانه"در روستاهای آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۵۰۱

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در استان، علاوه بر اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار"، طرح "هرخانه یک گلخانه" اجرا می‌شود.

علیرضا آخوندزاده در گفت وگو با ایلنا،اظهار داشت: برای اولین بار در آذربایجان‌غربی جهت توانمندسازی روستاییان و رونق اقتصادی روستا درصدد هستیم طرح "هر خانه یک گلخانه" را تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای هر خانه اجرایی کنیم.

وی ادامه داد:  سال گذشته برای ۱۴ روستا اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار" هدف‌گذاری شده‌‌بود و به دلیل جدید بودن طرح و نیاز به ارتباطات و اطلاع رسانی بیشتر، موفق به اجرای طرح در هشت روستا شدیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی ادامه داد: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین‌دژ از جمله محصولاتی است که در این طرح در روستاها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: اولین شهر بدون بیکار با عنوان سیمینه‌ نیز در شهرستان بوکان راه‌اندازی و یک روستا نیز در این شهرستان جهت اجرای  طرح‌ ملی «یک روستا، یک محصول» معرفی شده‌است.

آخوندزاده افزود: امسال نیز ۲۰ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی «یک روستا، یک محصول» و «روستای بدون بیکار»  در آذربایجان غربی هدف‌گذاری شده‌ که امیدواریم این طرح‌ها برای رونق اقتصادی روستاها اثرگذار باشند.

وی ادامه ‌داد: در راستای رونق اشتغال، برای یک‌هزار و ۴۴۲ طرح بیش از ۸۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در استان به متقاضیان پرداخت شده است و ایجاد و راه‌اندازی رویدادهای کارآفرین شو در شهرستان‌ها، تقویت و توانمندسازی روستاها در قالب طرح‌های یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی بانوان روستایی از اهداف مهم صندوق است.

وی افزود: تاکنون با اجرای این طرح ها در استان برای ۴ هزار و ۸۷۵ نفر اشتغالزایی شده که بیشتر آنها در زمینه کشاورزی، گلخانه، پرورش دام، قالیبافی و گردشگری با ایجاد مراکز بومگردی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز