خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

ساماندهی 300 کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان غربی تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۴۶

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از ساماندهی 300 کیلومتر از راه های روستایی استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، ارسلان شکری با اشاره به پایین بودن درصد برخورداری خانوار روستایی از راه آسفالت در مقایسه با میانگین کشوری، اظهار داشت: میانگین درصد خانوارهای روستایی کشوری از برخورداری راه‌های روستایی 90 درصد بوده که این سهم در آذربایجان‌غربی 82 درصد است و در این میان کوهستانی بودن و شرایط جغرافیایی منطقه و کمبود اعتبارات را می‌توان از دلایل اصلی این عقب ماندگی دانست.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد:  در حال حاضر نیز برنامه ریزی برای احداث راه روستایی 500 کیلومتر با استفاده از امکانات و منابع این اداره کل در دست اقدام بوده و 300 کیلومتر نیز تا پایان  امسال به اتمام می‌رسد.

شکری ادامه داد: تاکنون 80 کیلومتر راه روستایی استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده و 220 کیلومتر نیز آماده آسفالت به صورت امانی و از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است که بدین منظور قیر رایگان مورد نیاز نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختیار این اداره کل می‌گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه 4/2 ناوگان کشور در این استان قرار دارد، اذعان کرد: این استان دارای 25 هزار راننده باری دارای کارت هوشمند با عمر متوسط ناوگان باری 17 سال بوده که در مقایسه با میانگین کشور نشان از جوان بودن این ناوگان دارد.

این مقام مسوول اضافه کرد: در زمینه نوسازی ناوگان باری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کنار وزارت صمت و سایر دستگاه‌های ذی‌نفع با ارائه تسهیلات نوسازی نسبت به تامین نوسازی اقدام کرده است و در نهایت منجر به این شد که ماده 30 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با واردات کامیون‌های زیر عمر سه سال با تمهیدات گمرکی و با در نظر گرفتن تمام استانداردهای روز ایمنی و کیفیت آلاینده‌های محیطی نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور انجام شود.

وی تاکید کرد: استفاده از این تخفیفات، منوط به خروج یک کامیون فرسوده با عمر بیش از بیست و پنج سال به ازای هر کامیون وارداتی بوده و شرایط واردات این خودروها در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز