خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای اذربایجان غربی مطرح کرد:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه عید قربان

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۵۲

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر موقعیت و مناسبتی سوءاستفاده کرده و سعی در گرفتار کردن کاربران دارند، گفت: مراقب باشید در عید سعید قربان گرفتار دام کلاهبرداران فضای مجازی به بهانه کمک به نیازمندان نشوید.

به گزارش ایلنا، سرهنگ اکبر نصرتی گفت: با توجه به در پیش‌رو بودن عید سعید قربان، مجرمانه سایبری با انتشار تصاویری از محرومان و نیازمندان جامعه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند از این فرصت سوءاستفاده کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

وی افزود: ترغیب شهروندان به پرداخت پول نقد به جای قربانی کردن و جمع‌آوری این کمک‌های نقدی از سوی آنها، ترفند قدیمی است که در مناسبت‌های مختلف از سوی مجرمان سایبری اجرا شده و متاسفانه شهروندان بدون توجه به نیت مجرمان آنها فریب خورده و کمک‌های نقدی خود را در اختیار این مجرمان می گذارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این مجرمان حتی ادعا دارند می‌توانند قربانی شهروندان را دریافت کرده و در بین افراد نیازمند و محروم توزیع کنند، گفت: تمام کمک‌های جمع‌آوری شده از این افراد به هیچوجه به دست افراد نیازمند نمی‌رسد.

نصرتی تاکید کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی و جنسی خود حتما از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان یادآور شد: لینک‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی معرفی می‌شود شاید درگاه‌های فیشینگ بانکی باشد، بنابراین شهروندان در هنگام واریز وجه از طریق درگاه‌های معرفی شده مراقب باشند در دام فیشرها نیفتند و اطلاعات بانکی آنها به سرقت نرود.

نصرتی به هموطنان توصیه کرد، همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز