خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی برداشت بیش از 170 هزار تن میوه هسته دار از باغات آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۸۶

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 170 هزار تن انواع میوه هسته دار تابستانه ، از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.

به گزارش ایلنا عزیز امانی گفت: فصل برداشت بیشتر میوه های تابستانه به خصوص میوه های هسته دار از خرداد ماه از سطح 17 هزار و 580 هکتار از باغ های بارور استان آغاز شده و 3 هزار و 79 هکتار نیز از باغات هسته دار در حال حاضر به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

امانی افزود: بیش از 90 درصد از محصول گیلاس و آلبالو برداشت شده و برداشت ارقام زردآلو ،آلو و هلو نیز آغاز شده است و همه ساله برداشت محصولات هسته دار تا اواخر شهریور ماه و ارقام دیر رس آنها تا نیمه اول مهرماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه 55 درصد سطح زیر کشت باغات هسته دار در شهرستان ارومیه واقع شده است، گفت: در مجموع تولید میوه های هسته دار در سطح استان نسبت به پارسال حدود 11درصد افزایش برخورداراست.

امانی با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده ، بیشترین افزایش برداشت میوه های هسته دار در تولید هلو، شلیل و آلو پیش بینی می شود، افزود: علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش سطح کشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه دادن این محصولات است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، آلو و زردآلو مهم‌ترین محصولات هسته‌دار تولیدی در آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: بیشترین سطح باغات هسته‌دار در شهرستان های ارومیه ، میاندوآب ، اشنویه ، مهاباد ، خوی و سلماس واقع شده است.

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه امسال وضعیت فروش محصولات هسته دار مطلوب بوده و صادرات این محصولات به خارج کشور از روند خوبی برخوردار بوده و امیدواریم با ادامه این روند سال خوبی را برای باغداران شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز