خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه خبر داد:

خرید بیش از ۷ هزار تن گندم و ۵۳ تن کلزا تا پایان تیر ماه

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۱۰

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از خرید بیش از ۷ هزار تن گندم و ۵۳ تن کلزا تا پایان تیر ماه از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود سپهرفر با بیان اینکه دولت هر ساله با هدف تامین و ذخیره سازی محصول استراتژیک گندم، این محصول را از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌کند، اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت تاکنون ۷ هزار و ۳۵۰ تن گندم و ۵۳ تن کلزا از کشاورزان ارومیه خریداری شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: خرید گندم از ۱۴ تیر ماه در شهرستان ارومیه شروع و ۶ مرکز خرید دولتی و  خصوصی کار خرید تضمینی را انجام می دادند که جهت رفاه حال کشاورزان از اول مرداد دو مرکز دیگر (سپاس مرگور، تعاونی سرو) به مراکز خرید اضافه شده و کار خرید تضمینی گندم شهرستان ارومیه توسط ۸ مرکز خرید انجام می گیرد.

وی با تاکید بر دقت در نحوه نمونه برداری و تعیین افت گندم افزود: در تمامی مراکز خرید، عاملین تشخیص، ذیحساب و مسئولین کنترل کیفی و تحویل گیرنده گندم، به صورت تمام وقت در مراکز خرید مستقر بوده و از تحویل هر گونه گندم خارج از دستورالعمل جلوگیری می کنند. 

وی  در پایان اظهار داشت:کار برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیری ادامه دارد و از  کشاورزان خواسته می شود که برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده دشمنان و همچنین ارائه خدمات به کشاورزان، حتما گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.

به گزارش ایلنا، قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری براساس چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار و ۷۵۰ ریال که به ازای ۲ در صد سن زدگی ۲۵۰ ریال و  اگر ۴ درصد باشد ۳۵۰ ریال کم خواهد شد. 

همچنین قیمت هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز