خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پیشگیری از خاموشی‌ها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف/ مردم رعایت نکنند ما برق را مدیریت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۶۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: اگر مشترکان بتوانند تنها ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند، هیچگونه خاموشی در استان نخواهیم داشت.

اکبر حسن‌بگلو در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه در کشور، ساعات پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است، خاطرنشان کرد: در این ساعات باید مردم خودشان مدیریت کنند تا مصرف برق پایین بیاید و اگر این کار نشود، جهت پایداری شبکه ما آن را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: از مردم آذربایجان‌غربی می‌خواهیم که در روزهای آینده که هوا گرم خواهد شد، تنها ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه این استان تا به امروز از سهمیه بالا استفاده کرده و در محدوده قرمز قرار دارد، بیان کرد: برآورد ما این است که اگر میزان مصرف به ۱۱۳ مگاوات برسد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: امروز با کاهش ۲ درجه‌ای دمای هوا، مصرف برق نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۸۰ مگاوات کمتر شده که این نشان می‌دهد با رعایت در مصرف برق می‌توانیم پیک بار مصرف برق را کاهش دهیم.

حسن‌بگلو افزود: کنترل برق مصرفی چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶، استفاده از کولر گازی با درجه ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از نور طبیعت و کولرهای آبی با دور کند از جمله مهمترین موارد کاهش مصرف است.

وی افزود: تغییر شیفت کاری کارخانه ها بین ساعت ۱۲ تا ۱۶، خاموش کردن نوبتی برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این ساعات از دیگر مواردی است که می تواند در کاهش مصرف موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۴۶ حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۳۳ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: از این تعداد چاه کشاورزی سه‌هزار و ۳۰۰ چاه را از راه دور کنترل می کنیم و در ساعت ۱۲ تا ۱۶ خاموش می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: اگر ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک بار مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ خاموش شود، در این استان هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز