خبرگزاری کار ایران

تعطیلی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تا ۲ مرداد تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۱۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، خدمات کتابخانه‌ها از یکم تیرماه آغاز شده بود که بار دیگر از پنجم تیرماه، تعطیلی کتابخانه‌ها تمدید شد و تا دو مرداد نیز ادامه دارد.

به گزارش ایلنا،خدیجه معصومی ضمن تشریح اقدامات کتابخانه‌های عمومی در روزهای تعطیلی اجباری اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به دلیل بروز و شیوع کرونا در کشور رخ داد، مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌های عمومی که نیازمند تجمع بودند، از اوایل اسفندماه سال گذشته به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شد، چرا که کتابخانه‌های عمومی نیز مرکز تجمع هستند و هم مبادله کتاب می‌تواند در انتقال این ویروس موثر باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، خدمات کتابخانه‌ها از یکم تیرماه آغاز شده بود که بار دیگر از پنجم تیرماه، تعطیلی کتابخانه‌ها تمدید شد و تا دو مرداد نیز ادامه دارد

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این‌مدت با توجه به حضور نداشتن اعضا و مراجعان و به منظور بهره‌گیری مناسب، کتاب‌داران با حضور در کتابخانه اقدام به فعالیت‌های فرهنگی ترویجی کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی خواهند کرد.

وی افزود: با وجود تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، فعالیت‌های کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها تعطیل نشده است و با هدف انعکاس فعالیت کتاب‌داران، کاهش فاصله بین کتابخانه‌ها و اعضا در روزهای تعطیلی و ترویج کتاب‌خوانی، شبکه مجازی کتاب‌خوانان در پیام‌رسان داخلی "بله" راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان به کتابخوانی برای عضویت در این کانال می‌توانند به لینک https://ble.ir/vnmplib مراجعه کنند.

معصومی با تشریح برنامه‌های برگزار شده توسط کتابخانه‌های عمومی و تعامل با اعضا در فضای مجازی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ها از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود که از جمله این برنامه‌ها، دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است که نسخه های الکترونیکی کتاب های این مسابقه در فضای مجازی بارگذاری شده و تاکنون بیش از 24 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در آن شرکت کرده‌اند.

وی افزود:برای غنی سازی اوقات فراغت، هشتم مردادماه برنامه های ویژه تابستان با عنوان «کتابستان» از طریق صفحه رسمی اداره کل به آدرس https://www.instagram.com/orumiyehpl_ آغاز خواهد شد که شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: راه‌اندازی محفل ادبی هاتف، برگزاری جلسات آموزش مجازی از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقه دور دنیا در 14 روز، معرفی کتاب توسط کتابداران، مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم ویژه کودکان، پویش هر کتابدار یک کتابخوان و مشارکت در پویش ملی هر خانه یک کتابخانه از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی بود.

معصومی اظهار داشت: شرایط بازگشایی کتابخانه‌ها با در نظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی انجام شده است و پس از ابلاغ ستاد استانی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌ها برای ارائه خدمات حضوری، مطابق قوانین و مقررات آغاز به کار خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز